Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لیگ قهرمانان زنان؛ امید پاریسی‌ها به ساق‌های دوست دختر آلفونسو دیویس

© Sputnik / Стрингер /  مراجعه به بانک تصاویر جام لیگ قهرمانان بانوان اروپا Презентация трофея Лиги Чемпионов в Киеве
جام لیگ قهرمانان بانوان اروپا   Презентация трофея Лиги Чемпионов в Киеве - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امیدهای پاری‌سن‌ژرمن در بازی امشب لیگ قهرمانان زنان اروپا برابر المپیک لیون به ساق‌های جوردن هویتما بیشتر است.

به گزارش اسپوتنیک، جوردین هویتما بخشی از تیم PSG است که امشب در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان زنان اروپا به مصاف لیون خواهد رفت. اگر فقط شنیدید که او دوست دختر آلفونسو دیویس است، اکنون وقت آن رسیده که این ذهنیت تان را تغییر بدهید.

View this post on Instagram

“I like Minnie’s hands better, they have a bow....AND SPARKLES”. -Alphonso

A post shared by 𝙹𝙾𝚁𝙳𝚈𝙽 𝙷𝚄𝙸𝚃𝙴𝙼𝙰 (@jordynhuitema) on

این ستاره 19 ساله همه عناوین مربوط به روابط خود با بازیکن بایرن را به سر بُرده اما او یکی از هیجان انگیزترین استعدادهای جوان در فوتبال به شمار می‌رود.

پیش از دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان زنان پاری‌سن‌ژرمن با لیون، نام جوردین هویتما بیش از آنچه او یا هر کس دیگری ممکن است پیش بینی کرده توجه بیشتری را به خود جلب کرده است.

هنگامی که آلفونسو دیویس یکشنبه شب قهرمان اروپا با تیم مردان بایرن مونیخ شد، حکایتی به سرعت در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که اگر قرار است هویتما معادل جام را بهPSG بدهد، آنها اولین زوجی خواهند بود که هر دو عنوان لیگ قهرمانان را کسب کرده ‌اند.

اما چیزی که مورد توجه کمتر قرار گرفته استعداد هویتما در نوع خودش است. این تأکید نه بر این واقعیت بود که او در مرحله نیمه نهایی اروپا قرار دارد بلکه این یک نکته جدی است. علاوه بر این، هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده است که همچنین دیویس یکی از با استعدادترین فوتبالیست‌های نوجوان در این سیاره است.

در فهرست ابتدایی زنان NxGn در سال 2020، این مهاجم 19 ساله در رده دوم  جا خوش کرده و تنها "لنا اوبردورف" که دیشب با وولفسبورگ موفق به شکست بارسلونا شد، بالاتر از او د رمکان اول قرار دارد.

او فقط 15 سال داشت که برای اولین بار لباس تیم ملی را پوشید که آن هم در فینال جام الگارو 2017 بود و سپس 16 سال داشت که چند ماه بعد توانست اولین گل خود را برای تیم بزرگان کانادا به ثمر برساند.

View this post on Instagram

See you tomorrow 🆑 quarterfinals @uwcl

A post shared by 𝙹𝙾𝚁𝙳𝚈𝙽 𝙷𝚄𝙸𝚃𝙴𝙼𝙰 (@jordynhuitema) on

" هردمن گفت: "او یکی از نزدیکترین چیزهایی است که من [کریستین] سینکلر دیده‌ام. بنابراین هیچ گونه فشار بر این بچه نیست."

چنین حرفی در مورد توانایی او وجود دارد، وی مدتی است که به عنوان جانشین بلند مدت سینکلر کاپیتان کانادا گلزن برتر رده ملی فوتبال و الگوی هویتما مورد توجه قرار گرفته است.

هردمن افزود: "من به عنوان یک جوان این ویژگی‌های سینکلر (لمس، حرکت) را در افرادی مانند جونین بیکی (اکنون در منچسترسیتی) دیده‌ام."

هویتما نشان داده که قادر به تحمل فشارهایی است که سر راه او سبز می‌شوند. این مهاجم به جای این‌که در 18 سالگی به دانشگاه برود تصمیم گرفت از منطقه راحتی خود خارج شود و به صورت حرفه‌ای بازی کند، چنین توانایی است که او قبلاً در اختیار داشت.

تابستان گذشته اعلام شد که او این کار را در PSG انجام خواهد داد. او در سپتامبر گذشته دو بار در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرد و سه روز بعد اولین گل لیگ خود را در پیروزی 4-0 برابر دیژون به ثمر رساند.

View this post on Instagram

much more to come🏆

A post shared by 𝙹𝙾𝚁𝙳𝚈𝙽 𝙷𝚄𝙸𝚃𝙴𝙼𝙰 (@jordynhuitema) on

در میان موفقیت در سطح باشگاهی، هویتما همچنین جوانترین بازیکنی بود که تاکنون در مسابقات انتخابی المپیک (منطقه کونکاکاف) موفق به کسب جایزه طلایی شد و در پنج بازی 7 گل به ثمر رساند تا در 33 بازی در کل 13 گل به ثمر رسانده باشد.

اولین فصل هویتما باPSG همیشه دشوار بود. حرکت در اقیانوس اطلس و غوطه ور شدن در یک فرهنگ جدید کار ساده‌ای نیست هرگز به عنوان یک نوجوان به آن توجه نکنید اما پیشرفت او برای این امر بهتر خواهد بود.

یکی از اهدافی که او با PSG دنبال می‌کند لیگ قهرمانان است. امشب او در ترکیب تیمش وظیفه كوچكی ندارد، طرفداری از لیون كه مدتها در فرانسه بهتر از این بوده و در چهار سال گذشته برنده رقابت برتر اروپا شده است.

در اوایل ماه جاری پی‌اس‌جی آخرین شکست خود را به بزرگترین رقبای خود تحویل داده بود در ضربات پنالتی در فینال جام حذفی فرانسه باخت.

اما باز هم حاشیه‌ها خیلی خوب بودند و بعد از تماشای بازی بایرن مونیخ باعث شد لیون در مرحله یک چهارم نهایی چند مسئله داشته باشد و تنها با نتیجه 2-1 شکست بخورد، هویتما و هم تیمی‌هایش در PSG خود به توانایی‌اش برای ایجاد فشار روی حریف اعتقاد دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала