واکنش حکومت قبرس به گزارش درمورد پاسپورت‌های طلایی این کشور

© REUTERS / Stringerواکنش حکومت قبرس به گزارش درمورد پاسپورت‌های طلایی این کشور
واکنش حکومت قبرس به گزارش درمورد پاسپورت‌های طلایی این کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر داخله جمهوری قبرس شبکه تلویزیونی قطری الجزیره را به تحریف واقعیت‌ها درمورد صدور پاسپورت‌های طلایی توسط این کشور، متهم ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، اخیرا شبکه تلویزیونی الجزیره با نشر گزارشی درمورد پاسپورت‌های طلایی قبرس که در بدل سرمایه‌گذاری در این کشور به اتباع خارجی داده می‌شود، نشر کرده بود.

به گزارش الجزیره، در میان افرادی که از این پاسپورت‌ها بدست آورده است، میر رحمان رحمانی، رئيس مجلس نمایندگان افغانستان نیز شامل است که گویا در بدل ۲.۵ میلیون دالر، خودش و چند عضو خانواده‌اش پاسپورت‌های قبرس را بدست آورده اند.

پرداخت 2.5 میلیون دالری رحمانی برای به دست آوردن پاسپورت طلایی قبرس - اسپوتنیک افغانستان
پرداخت 2.5 میلیون دالری رحمانی برای به دست آوردن پاسپورت طلایی قبرس

نیکوس نوریس، وزیر داخله قبرس امروز (چهارشنبه، ۲۶ اگست) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "در طول ۲۴ ساعت گذشته، ما شاهد تلاش‌های شبکه الجزیره بوده ایم که پس از آنکه توانسته است اسناد مربوط به جمهوری قبرس را که اسناد محرم اند، با استفاده از شیوه تحریف واقعیت‌ها و گمراه‌کردن، علیه کشور ما دست به حمله زد".

به گفته وی، این اقدامات به هدف اینکه به اثبات برساند که وزارت داخله قبرس برخلاف نورم‌های قانونی این کشور، به افرادی که مظنون به جرایم مختلف بوده اند و یا هم در تعقیب پولیس قرار داشتند، تابعیت داده است.

به گفته نوریس، نخستین اسامی دارندگان این پاسپورت‌ها روز یکشنبه اعلام شد و سپس این کمپاین رونق گرفت.

به گفته وزیر داخله قبرس، تمام دوسیه‌های مربوط به ۱۱۷ نفری که به باور شبکه تلویزیونی الجزیره، برخلاف نورم‌ها و قوانین نافذه در این کشور، تابعیت کسب کرده اند، توسط وزارت داخله قبرس بازرسی شد.

نوریس افزود: "تمام افراد ذکر شده که به دلایل معلوم، از گرفتن نام شان خودداری می‌کنیم، در زمان سپردن عرایض (دریافت تابعیت) با تمام معیارهای برنامه سرمایه‌گذاری قبرس مطابقت داشتند و سابقه جرمی در کشورهایی که تولد شده اند و کشوری که زندگی می‌کنند، نداشتند".

وی خاطر نشان ساخت که در نتیجه بازرسی‌های ادارات امنیت دولتی، و همچنان انترپول، هیچ اسناد و شواهدی مبنی بر گناه این افراد، دریافت نشده است.

وی گفت: "اما چیزی که پیدا کردیم، تلاش قصدی الجزیره برای تحریف معلومات و اطلاعات است".

نوریس در اخیر افزود: "ما به خبرنگاری تحقیقاتی احترام داریم، اما پروپاگندی که برای ضرر سیاسی و اقتصادی به کشور است، کاملا چیز دیگریست".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала