وزارت صحت عامه: موج دوم ویروس کرونا در راه است

© Photo / MPHAکرونا در افغانستان
کرونا در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوولان می‌گویند که با تغییر فصل، و سردشدن هوا ویروس کرونا وارد فاز جدیدی می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازر رسانه های خبری کابل، وزارت صحت عامه می‌گوید که با خشک‌شدن و سرد شدن هوا احتمال دارد که موج دوم ویروس کرونا از راه برسد. مسوولان در این وزارت تصریح می‌کنند که بر اساس پیش‌بینی‌هایی که شده، امکان دارد که افغانستان شاهد موج دوم ویروس کرونا در فصل خزان و یا زمستان باشد.

این مسوولان می‌افزایند که دولت برای جلوگیری از شیوع موج دوم ویروس کرونا آماده‌گی دارد و تلاش می‌کند تا زمینه تشخیص و تداوی را در ولایت‌ها فراهم کند. هم‌زمان با این شماری از متخصصان امراض انتانی و ویروسی نیز معتقد اند که با سرد شدن هوا،‌ ممکن است کشور شاهد موج تازه‌ای از ویروس کرونا باشد.

پیش از این آگاهان صحی گفته بودند که با توجه به عملی نشدن کامل طرح قرنطین در کشور، شیوع موج دوم کرونا منتفی است. پیش‌تر، وزارت صحت عامه بر اساس ارزیابی‌ها دریافته بود که حدود 10 میلیون شهروند افغان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. در حال حاضر، شمار موارد فعال این ویروس در کشور به حدود هشت هزار می‌رسد.

کرونا در افغانستان؛ هشت فرد مبتلا در یک شبانه‌روز جان ‌باختند - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در افغانستان؛ هشت فرد مبتلا در یک شبانه‌روز جان ‌باختند

 در همین حال اکمل سمسور،‌ سخنگوی وزارت صحت عامه می‌گوید که افغانستان در حال حاضر در وضعیت خوبی به سر می‌برد و میزان مبتلایان به ویروس کرونا کاهش یافته است. بر اساس معلومات این وزارت، شمار مبتلایان به این ویروس از 70 درصد به 15 درصد رسیده است.

 این در حالی است که در 24 ساعت گذشته 160 واقعه مشکوک به کرونا در لابراتوارهای این وزارت آزمایش شده است. از این میان حدود 16 واقعه‌ی آن مثبت تشخیص شده است. وزارت صحت عامه هم‌چنان اعلام کرده است که در 24 ساعت گذشته 80 بیمار کووید-۱۹ بهبود یافته و هشت تن دیگر جان‌های‌شان را از دست داده‌اند.

وزارت صحت عامه در حالی از کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا خبر می‌دهد که آمار مثبت ویروس کرونا در کشور به 38 هزار و 70 تن رسیده است. از این میان حدود 28 هزار و 440 تن بهبود یافته و حدود هشت هزار و 223 مورد فعال در سراسر کشور وجود دارد. این وزارت پیش‌تر دریک سروی گفته بود که بیش از 10 میلیون تن در سراسر کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала