طالبان از دولت پاکستان خواستار اهدای بورسیه تحصیلی شده‌اند

© رخنامه وزارت خارجه پاکستان طالبان از دولت پاکستان خواستار اهدای بورسیه تحصیلی شده‌اند
طالبان از دولت پاکستان خواستار اهدای بورسیه تحصیلی شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی دفتر سیاسی در قطر گفته است که اعضای هیات این گروه با مقام‌های پاکستانی در مورد آغاز گفتگوهای بین الافغانی و برداشتن موانع از سر راه این گفتگو بحث کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در صفحه توییرش نگاشته است که اعضای شش نفره هیات این گروه، در مورد مهاجران افغانستان، مشکلات تاجران و موانع بر سر راه صادرات با مقام های پاکستانی گفتگو کرده اند.

طالبان قرار مذاکره با دولت در اوایل سپتمبر را رد کردند - اسپوتنیک افغانستان
طالبان قرار مذاکره با دولت در اوایل سپتمبر را رد کردند

او افزود، مقام های پاکستانی وعده سپردند که برای حل این چالش ها، به زودی گام های عملی خواهند برداشتند.

آقای شاهین در این خصوص نوشت: "از مقام‌های پاکستانی خواسته شده است تا به جوانان افغان برای تحصیلات بورسیه بدهند و در مورد آزادی زندانیان افغان اقدام کنند".

رزاق برق، نویسنده و خبرنگار پاکستانی می گوید که پاکستان به درخواست امریکا هیات طالبان را به این کشور دعوت کرده است. همچنان در این دیدار روی عدم رهایی شش زندانی گروه طالبان بحث شده است.

او افزود، دولت پاکستان تلاش می‌کند تا طالبان به عدم آزادی این شش زندانی موافقت کنند. او می‌گوید، این گفت‌وگوها به ریاست حامد حافظ، رئیس استخبارات پاکستان (آی‌اس‌آی)  پشت درهای بسته انجام شده است.

یافته های این خبرنگار پاکستانی نشان می‌دهد که 22 نیروی کماندو و خلبان افغانستان که پیش از این توسط طالبان اسیر بودند، اکنون در شهر کوهات پاکستانی زندانی اند.

طالبان با رد این موضوع گفته اند که این شمار از زندانیان دولت افغانستان در خاک این کشور نگه‌داری می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала