Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لالیگا در نبود مسی؛ جدایی از عشق‌‌، زلزله در سیاره‌ی فوتبال

© AP Photo / Manu FernandezLionel Messi
Lionel Messi - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جدایی فوق ستاره بارسلونا از این تیم محور داغ رسانه‌های جهان شده است. تصورها این است که در صورت جدایی «لیونل مسی» از بارسلونا چه کسی جای او را خواهد گرفت؟

به گزارش اسپوتنیک، لیونل مسی خواسته تابستان امسال بارسلونا را ترک کند و جدایی او می‌تواند تأثیر بسزایی در سلامت مالی لالیگا داشته باشد. لیگ برتر اسپانیا با از دست دادن نیمار و کریستیانو رونالدو بدون داشتن برنده شش توپ طلا خود را در شرایط بسیار سختی خواهد یافت.

Капитан Барселоны Лионель Месси в четвертьфинальном матче Лиги чемпионов УЕФА против Баварии (14 августа 2020). Лиссабон  - اسپوتنیک افغانستان
همه دلایلی که به تصمیم «لیونل مسی» برای جدایی از بارسلونا منجر شد‌‌

تنها در بارسلونا رفتن احتمالی لیونل مسی نگران کننده نیست. در دفتر مرکزی لالیگا نیز ما این موضوع را از نزدیک دنبال می‌کنیم زیرا هاله فوق ستاره آرجنتینی خیلی فراتر از مرزهای کاتالونیا است. حضور طولانی مدت او امروز اجازه می‌دهد تا لیگ برتر اسپانیا در سراسر جهان دیده شود. بنابراین بدون او یکسان نخواهد بود. لزوما، حتی آ اس گزارش کرده: "این برای لالیگا یک زمین لرزه خواهد بود"، با استناد به "تأثیر در همه سطوح". البته این تجارت بیش از همه مالی است.

 پس از رفتن نیمار در سال 2017 به PSG و سپس تابستان بعد کریستیانو رونالدو به یوونتوس، اسپانیا در حال آماده سازی برای از دست دادن آخرین جواهر تاجدار خود در بدترین زمان ممکن است. پس از رفتن کریستیانو رونالدو از رئال مادرید، خاویر تباس، رییس سازمان لالیگا، اطمینان داده بود كه جدایی ابر ستاره پرتگالی تاثیر اندکی روی فوتبال خواهد اسپانیا گذاشت.

بحران ویروس کرونا و اثر آن روی فوتبال جهان

این بار اما رییس لیگ اسپانیا می‌داند که شرایط متفاوت است. دو سال پیش هنوز در حال ارسال سود رکورد بود. اما امروز دیگر اینگونه نیست. بحران کوید 19 از آنجا گذشت و فلج فوتبال اروپا خسارات قابل توجهی به همراه داشت. ما در مورد 200 میلیون یورو در فصل گذشته صحبت می‌کنیم. و چشم انداز بسیار دلگرم کننده نیست. حتی اگر این رقابت‌ها از سر گرفته شود مسابقات بعدی در پشت درهای بسته (یا جزئی) انجام می‌شود. بازگشت عموم به تدریج خواهد بود و استادیوم‌ها برای چند ماه پر نمی‌شوند. این باشگاه‌ها باید از روزهای تکت و مسابقات (رستوران‌ها، مغازه‌ها، موزیم‌ها و ...) روی دريافتی بنشینند که این نشان دهنده کمبود عظیمی است.

حقوق تلویزیون کاهش یافت

بدون لیونل مسی مذاکرات بعدی برای حقوق تلویزیون نیز پیچیده خواهد بود، با دانستن اینکه لالیگا نزدیک به هشتاد قرارداد در سراسر جهان امضا کرده است. به ناچار قیمت‌ها کاهش می‌یابد. بعد از داشتن لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و نیمار به عنوان سفیر لوکس لیگ اسپانیا می‌تواند با آنتوان گریزمان، ادن هازارد و ژائو فلیکس به پایان برسد. هیچ چیز بدنام نیست، اما به وضوح همان استاندارد قبلی را نیست.

همچنین انتظار می‌رود این تأثیر بر تعداد بینندگان، رسانه‌های اجتماعی‌، فیلم‌های خلاصه مسابقه یا شرکای تجاری نیز احساس شود. بخش‌هایی که در طی دهه گذشته لالیگا منفجر شده است. برای مقابله با این مجبور استراتژی لالیگا که احتمالاً شرط بندی در رقابت بازتر است تغییر کند و افزایش تعلیق نسبت به سال‌های اخیر را داشته باشد. اما این احتمالاً برای جبران کامل تبعید پدیده‌ای مانند لئو مسی کافی نخواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала