Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

نژادپرسی دوباره گریبان‌گیر امریکا شد؛ رقابت‌های تنیس، بسکتبال و لیگ فوتبال این کشور تعلیق شد

© AFP 2023 / TED ALJIBE US NBA superstar LeBron James plays during an exhibition game as part of a clinic session in Manila. (File)
US NBA superstar LeBron James plays during an exhibition game as part of a clinic session in Manila. (File) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئولان برگزاری تنیس سینسیتانی و لیگ های MLS و MLB مانند NBA مسابقات این هفته را در اعتراض به نژادپرستی لغو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در پی تیراندازی پولیس به یک شهروند سیاه‌پوست به نام یاکوب بلیک در شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین موج جدیدی از اعتراضات علیه رفتارهای نژادپرستانه پولیس آمریکا شکل گرفته است.

Испанский теннисист Рафаэль Надаль в финальном матче с австрийцем Домиником Тимом на открытом чемпионате Франции Roland Garros - 2018  - اسپوتنیک افغانستان
غیبت ستاره‌های مشهور دنیای تنیس در تورنمنت آمریکا

موج این خشم و اعتراضات به ورزشکان شاغل در آمریکا هم رسیده و به همین دلیل بازیکنان لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا (NBA) در بخش مردان و زنان، تصمیم گرفته‌اند که به نشانه اعتراض بازی نکنند. در ابتدا به نظر می‌رسید که این اتفاق روی روند برگزاری مسابقات MLS‌ تأثیری نگذاشته باشد چرا که بازی تیم‌های اورلاند سیتی و ناشویل برگزار شد اما با خودداری بازیکنان تیم‌های آتلانتا یونایتد و اینترمیامی برای حضور در میدان در دیداری که قرار بود ساعت 8 به وقت محلی برگزار شود، فوتبالیست‌های شاغل در آمریکا را هم باید به فهرست معترضان اضافه کرد.

در همین حال، اتحادیه های  تنیس حرفه‌ای آمریکا (USTA)، تنیس حرفه‌ای مردان جهان (ATP) و تنیس حرفه‌ای زنان جهان (WTA) با انتشار بیانیه‌ای مشترک از تعلیق تورنمنت تنیس آزاد آمریکا در شهر نیویورک به دلیل گسترش اعتراضات مردمی خبر دادند. در این بیانیه آمده است: USTA، ATP و WTA تصمیم گرفتند تا دیدارهای برنامه‌ریزی شده برای 27 آگست  را برگزار نکنند. این بازی‌ها با یک روز تاخیر از سرگرفته می‌شوند. تنیس هم به عنوان ورزشی است که با مبارزه علیه نژادپرستی و نابرابری اجتماعی اعلام همبستگی می‌کند.

میلواکی باکس با حاضر نشدن در دیدار برابر مجیک در پلی اف بسکتبال NBA آغازگر تحریم ها در ورزش حرفه ای آمریکا بود. پس از لغو چند دیدار پلی اف NBA، لیگ WNBA هم تمام بازی های این هفته را لغو کرد و یکی از قدرتمندترین پیام های هفته را با قراردادن همه بازیکنان در وسط زمین برای زانو زدن در حمایت از جاکوب بلیک (شهروند رنگین پوست آمریکایی توسط یک پولیس به قتل رسید) فرستاد.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала