Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

همه دلایلی که به تصمیم «لیونل مسی» برای جدایی از بارسلونا منجر شد‌‌

© REUTERS / Manu Fernandez / Pool via REUTERSКапитан "Барселоны" Лионель Месси в четвертьфинальном матче Лиги чемпионов УЕФА против "Баварии" (14 августа 2020). Лиссабон
Капитан Барселоны Лионель Месси в четвертьфинальном матче Лиги чемпионов УЕФА против Баварии (14 августа 2020). Лиссабон  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لیونل مسی با تصمیمی که برای جدایی از بارسلونا گرفت، در سیاره فوتبال زلزله‌ای به راه انداخت.

به گزارش اسپوتنیک، لیونل مسی تصمیم گرفته از بارسلونا جدا شود، از خانه همیشگی‌‌اش و جایی که بیش از دو دهه است در آن حضور دارد و امپراطوری خود را در آنجا بنا نهاد و تبدیل شد به بزرگترین اسطوره تاریخ بارسلونا و البته بهترین بازیکن جهان. 

سه‌شنبه 25 آگست 2020، احتمالاً روزی است که برای همیشه در تاریخ فوتبال بارسلونا و جهان ثبت خواهد شد. روزی که مسی با تصمیم خود یک زلزله در سیاره فوتبال به راه انداخت و تبدیل شد به سوژه اول رسانه‌های جهان و داغ‌ترین سوژه در شبکه‌های اجتماعی مثل توئیتر، اینستاگرام و فیسبوک.

دلایلی که منجر به احتمال جدایی فوق ستاره بارسلونا این این باشگاه شده است:

رابطۀ ضعیف لئو با مدیریت باشگاه؛

لیونل مسی هرگز در این ساله رابطه خوبی با جوزپ بارتومئو و هیئت مدیره باشگاه نداشته و اگرچه چندین بار پای برگه تمدید قرارداد را اامضا کرده، اما واقعیت اینجاست که لیونل مسی با کادر مدیریتی باشگاه از سال 2015 ارتباط مناسبی نداشته است. در واقع لیونل مسی مدت هاست قصد جدایی دارد و در این چند فصل اخیر نیز عشق او به بارسلونا مانع این اتفاق شد، اما شکست سنگین در مونیخ دیگر صبر مسی را لبریز کرد و او را به فکر تغییر انداخت.

داستان او با مدیریت فقط به انتقادهایی که در زمینه تقویت تیم داشت، برنمی‌گشت. رسوایی بزرگ مدیریتی که مدتی قبل در همین فصل فاش شد نشان داد تا چه حد بین مدیریت باشگاه و ستاره‌های تیم فاصله افتاده است. ماجرای پرداخت پول از سوی مسئولان باشگاه به چند صفحه پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی برای تخریب بازیکن بزرگ بارسا و حتی علیه همسران آنها تبدیل شد به رسوایی بزرگی که برخی نام «بارسا گیت» را روی آن گذاشتند.

با وجود تکذیب مسئولان باشگاه و از جمله شخص بارتومئو، نه بازیکنان و نه هواداران بارسا، حرف‌های آنها را باور نکردند و به‌ویژه مسی و پیکه هیچ حمایتی از باشگاه در این زمینه نداشتند و به‌نوعی به درست بودن ماجرا صحه گذاشتند. بحثی که اریک آبیدال مدیرورزشی باشگاه در مورد کاهش حقوق بازیکنان مطرح کرد و جواب تندی که مسی به او داد هم باعث شد اختلاف‌ها در این زمینه بیشتر شود. مسی به این کادر مدیریتی باشگاه اعتماد ندارد و آنها را در حدی نمی‌بیند که بخواهند در باشگاه یک تحول اساسی ایجاد کنند.

رونالدو کومان، سرمربی جدید بارسلونا

رونالد کومان به‌عنوان مربی جدید باشگاه، اقدامات عجیبی را در چند روز گذشته انجام داده است. او به چند بازیکن سرشناس تیم مثل سوارس، راکیتیچ، اومتیتی و ویدال گفته که در برنامه‌های او جایی ندارند. او با این کار باشگاه را هم از نظر مالی به دردسر انداخته است چراکه این بازیکنان باید بابت جدایی از تیم، خسارت بگیرند و به‌طور مثال سوارس گفته تا پایان قرارداد خود در سال 2021 پولش را از باشگاه می‌گیرد. مربی هلندی در گفت‌وگویی که با مسی هم داشته با ادبیاتی عجیب به لئو گفته که دیگر از امتیازاتی که قبلاً در باشگاه داشته خبری نیست و او باید از این به بعد بیشتر به فکر باشگاه باشد.

این حرف‌ها باعث ناراحتی بیشتر لیونل مسی شده، ضمن اینکه بازیکنان مد نظر رونالد کومان مثل فان‌دی‌بیک، ممفیس دپای و مایکل کین و... اصلاً در اندازه‌هایی نیستند که بخواهند این باشگاه را حتی در صورت ماندن مسی به سطح اول فوتبال اروپا برگردانند. مسی نه از شیوه رفتار این مربی با خودش و سایر بازیکنان خوشش آمده و نه امیدی به توانایی‌های او بابت متحول کردن بارسا دارد و به همین دلیل پیش‌بینی می‌کند که پروژه بارسا در سال آینده هم با موفقیتی همراه نخواهد بود. مسی می‌توانست در بارسلونا بماند و با گرفتن دستمزد بالا به زندگی راحت خود در تیمی که عاشقانه دوستش دارد و در شهر بارسلونا ادامه دهد اما او یک فوق ستاره است که به‌دنبال جاه‌طلبی‌های خود می‌رود و به همین دلیل چالشی جدید را دنبال می‌کند.

خداحافظی با لوییس سوارز به تنش‌ها افزود؛

اگر لیونل مسی در روزهای اخیر و بعد از شکست سنگین مقابل بایرن مونیخ در مورد رفتن از بارسلونا تردید داشت، اتفاقات این چند روز دیگر باعث اطمینان یافتن او از این تصمیم شد. رونالد کومان، سرمربی جدید بارسا در تماسی کوتاه با لوییس سوارز عذر او را خواست و این رفتار باعث شدت یافتن عصبانیت مسی شد، زیرا او بهترین دوست خود در رختکن را از دست داد. کاپیتان بارسلونا معتقد است لوییس سوارز بعد از این همه سال درخشان شایسته احترام بیشتری هنگام خداحافظی بوده است.

حالا هم که در ماجرای جدایی مسی، باشگاه می‌خواهد هرچه در توان دارد بگذارد تا بند فسخ قرارداد 700میلیون یورویی او را فعال کند در حالی که مسی می‌گوید ‌بندی در قراردادش دارد که می‌تواند در پایان هر فصل اقدام به فسخ قرارداد کند. او چنین ‌بندی را با پیش‌بینی کردن چنین روزهایی در قرارداد خود گنجانده بود.

این اولین مرحله از تصمیم‌های بزرگ مسی است و قطعاً تصمیمات شگفت‌انگیز دیگری را نیز در روزهای آینده از نابغه آرجانتینی که همیشه غیرقابل کشف و رازآلود بوده را شاهد خواهیم بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала