"آیا در عربستان زندگی می‌کنیم؟"واکنش‌ها به منع حضور زنان با بالاتنه برهنه در فرانسه

© AFP 2023 / Sonny Tumbelaka"آیا در عربستان زندگی می‌کنیم؟"واکنش‌ها به منع حضور زنان با بالاتنه برهنه در فرانسه
آیا در عربستان زندگی می‌کنیم؟واکنش‌ها به منع حضور زنان با بالاتنه برهنه در فرانسه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس فرانسه از زنانی که در یکی از سواحل فرانسه با بالاتنه برهنه بدن شان را آفتاب می‌دادند، خواست تا بدن شان را بپوشانند. این کار پولیس واکنش‌های زیادی در پی داشت که وزیر داخله فرانسه نیز مداخله کرد.

به گزارش اسپوتنیک، هفته گذشته نیروهای پولیس فرانسه در ساحلی در شهر سنت ماری لا مر، بخاطر شکایت یک فامیل، از زنانی که با بالاتنه برهنه آفتاب می‌گرفتند، خواستند تا بدن شان را بپوشانند.

این اقدام نیروهای پولیس موجی از واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی را در پی داشت.

یکی از کاربران نوشته است: "آیا سنت ماری لا مر حالا بخشی از عربستان سعودی شده است؟".

اداره پولیس پذیرفته است که این اقدام نیروهای پولیس بی‌جا بوده است و گفته است که نیروهای پولیس فقط می‌خواستند وضعیت را آرام بسازند. این اداره گفته است که فرمان رسمی ممنوعیت آفتاب گرفتن با بالاتنه برهنه در این شهر، وجود ندارد.

جرالد دارمانین، وزیر امور داخله فرانسه نیز با دخالت در این موضوع در صفحه توییتر نوشته است که هشدار دادن به زنان بخاطر لباس شان، کار نادرست بوده است.

وی نوشته است: " آزادی – دستاوردی گرانبها است. و این کاملا عادی است که مسوولین اشتباهات خود را بپذیرند".

مدی شرر، سخنگوی پولیس فرانسه در توییتر نوشته است که آفتاب گرفتن با بالاتنه برهنه در ساحل سنت ماری لا مر، ممنوع نیست و اقدام نیروهای پولیس بی‌جا و نادرست بوده است.

حضور زنان با بالاتنه برهنه در سواحل فرانسه مصداق جرم "برهنگی اندام جنسی \محسوب نمی‌شود. با این حال برخی از شهرداران استفاده زنان از مایو برای پوشاندن بالاتنه شان را در برخی سواحل اجباری کرده اند.

تحقیقات نشان می‌دهد که تعداد زنانی که در فرانسه با بالاتنه برهنه در سواحل حضور می‌یابند طی دهه‌های اخیر کاهش یافته است. امروزه تنها کمتر از ۲۰ درصد زنان زیر ۵۰ سال در سواحل با بالاتنه برهنه ظاهر می‌شوند. این در حالی است که این آمار در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلادی بیشتر بود.

بسیاری از زنان جوان فرانسوی دلیل پرهیز از حضور با بالاتنه برهنه در سواحل را ترس از اذیت و آزار، هراس از انتقاد از اندامشان یا احتمال خیره شدن مردان به بدنشان عنوان کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала