دانش در دیدار با سفیر روسیه: کشورهای منطقه برای ایجاد نشدن امارت طالبانی، هم‌نظر اند

© Photo / معاونیت دوم ریاست جمهوریدیدار استاد سرور دانش با دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل
دیدار استاد سرور دانش با دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
استاد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در دیداری که با دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان داشت، روی همکاریهای دوجانبه، ثبات سیاسی در منطقه و پروسه صلح افغانستان، بحث و تبادل نظر نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی معاونیت دوم ریاست جمهوری افغانستان، امروز (پنجشنبه، ۶ سنبله) با نشر یک خبرنامه از دیدار استاد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری با دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان خبر داده است.

در خبرنامه آمده است که معاون دوم ریاست جمهوری علاوه بر تاکید بر اهمیت روابط میان افغانستان و روسیه، گفته است که تحکیم ثبات و امنیت دوامدار در منطقه و توسعه همکاری‌های منطقوی از اولویت‌های کاری حکومت افغانستان می‌باشد.

دیدار امرالله صالح با سفیر روسیه در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
صالح در دیدار با سفیر روسیه: حضور دولت مقتدر در افغانستان به نفع جهان است

معاون رئیس جمهور افغانستان خاطر نشان ساخت که صلح با طالبان در صورتی مفید و موفق خواهد بود که منجر به تحکیم ثبات سیاسی و توسعه همکاری‌های منطقوی شود.

استاد دانش همچنان یادآور شده است که در طول سه ماه گذشته، حکومت افغانستان با کشورهای منطقه تماس‌های دوامدار داشته و خوشبختانه کشورهای منطقه با مردم و دولت افغانستان هم‌نظر اند و برای ایجاد نشدن امارت طالبان، وحدت نظر دارند.

معاون رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که در صورت ایجاد امارت طالبانی، جنگ و بدبختی در افغانستان شدت گرفته و تروریزم و قاچاق مواد مخدر افزایش خواهد یافت.

دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان در این دیدار بر توسعه همکاری‌های سیاسی و فرهنگی میان افغانستان و روسیه تاکید کرد.

وی با ابراز علاقمندی روسیه به همکاری‌های علمی و فرهنگی با افغانستان گفت که روسیه آماده است در راستای علمی و فرهنگی و دادن بورسیه‌های تحصیلی، همکاری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала