مسکو: تاخیر مقامات افغان در آغاز مذاکرات، علاقمندی شان به صلح را زیر سوال می‌برد

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو: تاخیر مقامات افغان در آغاز مذاکرات، علاقمندی شان به صلح را زیر سوال می‌برد
مسکو: تاخیر مقامات افغان در آغاز مذاکرات، علاقمندی شان به صلح را زیر سوال می‌برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که مسکو، کابل را به ختم هر چه زودتر پروسه تبادله زندانیان و آغاز مذاکرات مستقیم با مخالفین، فرا می‌خواند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه، ۲۷ اگست) در یک کنفرانس خبری گفت: "ما کابل را به پایان بخشیدن هرچه زودتر پروسه تبادله زندانیان و آغاز مذاکرات مستقیم با مخالفین مسلح، فرا می‌خوانیم. با این حال، تاکید می‌کنیم که هر نوع تاخیر در آغاز مذاکرات بین‌الافغانی باعث تضعیف تلاش‌های بین‌المللی برای حل و فصل وضعیت در این کشور شده و علاقمندی مقامات افغان برای دستیابی زود به صلح در این کشور را زیر سوال می‌برد".

رئیس جمهور غنی: تمام موانع برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی را دور کرده ایم - اسپوتنیک افغانستان
رئیس جمهور غنی: تمام موانع برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی را دور کرده ایم

در آغاز ماه اگست، اعضای لویه جرگه مشورتی مبنی بر رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان که شرط این گروه برای آغاز مذاکرات بود، تصمیم گرفتند. سپس نادر نادری، عضو تیم مذاکره کننده حکومت افغانستان گفت که هیچ مانعی سر راه آغاز مذاکرات بین‌الافغانی وجود ندارد، اما گفته می‌شود که تا هنوز شماری از این زندانیان آزاد نشده اند و طالبان تاکید دارند که مذاکرات را تنها پس از رهایی زندانیان شان آغاز می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала