ترکیه: به تهدید های اتحادیه اروپا پاسخ می‌دهیم

© Fotolia / Tolgaildun ترکیه: به تهدید های اتحادیه اروپا پاسخ می‌دهیم
 ترکیه: به تهدید های اتحادیه اروپا پاسخ می‌دهیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه ترکیه در پیامی اظهارات رهبران اتحادیه اروپا مبنی بر تلاش این اتحادیه برای اعمال تحریم‌ علیه ترکیه را محکوم کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه ترکیه طی بیانیه‌ای گفت که «اتحادیه اروپا صلاحیت این را ندارد که از فعالیت‌های ترکیه برای کشف منابع انرژی انتقاد کرده و خواستار توقف آن‌ها شود».

حامی اكسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه گفت: اتحادیه اروپا حق ندارد ترکیه را به دلیل انجام تحقیقات اكتشافات زمین شناسی و حفاری در دریای مدیترانه محكوم كند و همچنین خواستار خاتمه آنها شود.

ترکیه در مدیترانه شرقی تمرینات نظامی اجرا می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه در مدیترانه شرقی تمرینات نظامی اجرا می‌کند

پیش از این روسای ا اتحادیه اروپا هشدار دادند که این اتحادیه در واکنش به عملیات اکتشافی ترکیه در شرق دریای مدیترانه خود را آماده تحریم این کشور می‌کند.

هایکوماس، وزیر امور خارجه آلمان  نیز اظهار داشت که در صورت عدم پیشرفت در حل اوضاع دریای مدیترانه می توانند درباره تحریم ها علیه انقره گفتگو کنند.

وزارت خارجه این کشور طی بیانیه‌ای گفت که «اتحادیه اروپا صلاحیت این را ندارد که از فعالیت‌های ترکیه برای کشف منابع انرژی انتقاد کرده و خواستار توقف آن‌ها شود».

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز جمعه در کنفرانس خبری مشترکی با وزیر خارجه آلمان، ضمن انتقاد از اقدامات یکجانبه‌گرایانه ترکیه در دریای مدیترانه، از وجود توافقی در اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌هایی علیه این کشور خبر داد و گفت که اعضای این اتحادیه زمینه را برای این تحریم‌ها آماده می‌کنند.

وزیر خارجه آلمان نیز در این کنفرانس خبری گفت: «روابط با ترکیه به طور زیادی به دلیل بحران در دریای مدیترانه تحت تاثیر قرار گرفته است.»

وی کشورهای اروپایی را فراخواند تا درباره اتخاذ اقدامات شدیدتر در قبال ترکیه در جریان نشست ماه آینده سران اتحادیه اروپا بحث کنند.

ترکیه نزدیک به یک سال است که عملیات اکتشاف و حفاری برای یافتن منابع انرژی به ویژه گاز در سواحل جنوبی خود (به ویژه شمال و شرق قبرس شمالی) و نیز منطقه آبی بین ترکیه و لیبی را آغاز کرده است. این اقدامات ترکیه باعث نگرانی قبرس جنوبی، یونان، اسرائيل و مصر شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала