آغاز شورش های عظیم در سویدن به دلیل "سوزاندن" قرآن کریم + ویدئو

© Photo / Tony WebsterШведский флаг
Шведский флаг - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی اهانت به قرآن عظیم الشان (تلاش برای سوزاندن آن) توسط یک گروه افراطی در شهر مالموی سویدن شورش و آشوب های عظیمی در شهر آغاز شده است.

گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه تلویزیونی STV سویدن، پس از به آتش کشیدن قرآن عظیم الشان توسط  فعالان ضد اسلامی، شورش های عظیمی در شهر مالموی سویدن آغاز شده است.

 ناآرامی های خشونت آمیز با شرکت دست‌کم 300 نفر از عصر روز گذشته (جمعه 28 آگوست) در منطقه روسنگورد آغاز شد.

 معترضانی که به خیابان ها برآمده‌اند رفت و آمد را کاملاً مسدود کرده، آنها از با پرتاب پتاقی و جرقه های آتش بر روی جاده ها موجب ناآرامی ها شده اند.

 

معترضان همچنین سنگ های را به سمت پولیسی که برای خاموش ساختن ناآرامی ها در منطقه حضور یافت، پرتاب نمودند.

سرویس نجات نیز مورد حمله قرار گرفت. مشخص شده است که افراد ناراضی در این اقدام به چندین موتر پولیس نیز حمله نمودند. در جریان این آشوب ها، آتش سوزی نیز رُخ داده است.

گفتنیست که اوضاع این شهر جنوبی کشور سویدن پس از آن بحرانی شد رهبر یک حزب اسلام ستیز و راستگرای دانمارکی روز28 آگست را به عنوان روزی برای قرآن سوزی در شهر "مالمو" اعلام کرد

 راسموس پالودان بنیانگذار و رهبر یک حزب ملی گرا و راست افراطی در دانمارک موسوم به "هارد لاین " اعلام کرده که ساعت 12 ظهر روز (28 آگست) در مقابل مسجدی در مالمو و همزمان با نماز جمعه مسلمانان، تجمعی برگزار نموده و در آن نسخه ای از قرآن کریم را می سوزاند.

یک نقاش و فعال اجتماعی سوئدی به نام «دان پارک» وی را به این کشور دعوت کرده تا آن اقدام ضد انسانی و غیر اخلاقی که در دانمارک انجام داد را در سوئد تکرار کند. آنها قصد داشتند که مراسم قرآن سوزی خود را به عنوان "نخستین تجمع سازمان دهی شده ضد اسلامی در سویدن" برگزار نمایند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала