تلفات سیلاب های اخیر در کشور به 160 کشته افزایش یافت

© Sputnik / JKسیلاب پروان
سیلاب پروان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث اعلام کرد که در پی جاری‌شدن سیلاب‌های اخیر در 14 ولایت کشور، 160 نفر جان باخته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "طلوع نیوز" آمارهای وزارت دولت در امور حوادث نشان می‌دهند که شمار جان باخته‌گان سیلاب‌ها در پروان به بیش از صد تن رسیده‌است. بربنیاد این آمارها، در کل 160 تن در 14 ولایتی که سیلاب سرازیر شده‌است جان باخته‌اند و 250 تن هم زخمی شده‌اند.

احمد تمیم عظیمی، سخن‌گوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت: این سیلاب‌ها در ولایت‌های پروان، کاپیسا، کابل، میدان‌وردک، پنجشیر، ننگرهار، لوگر، پکیتا، پکتیکا، غزنی، نورستان، کنر، لغمان و خوست در سه روز گذشته جاری شده است.

انتقاد آسیب‌دیده‌گان سیلاب درپروان از دولت افغانستان + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
انتقاد آسیب‌دیده‌گان سیلاب در پروان از دولت افغانستان + ویدیو

عظیمی خاطرنشان کرد که نزدیک به 250 نفر دیگر نیز در پی جاری‌شدن این سیلاب‌ها در این تعداد ولایات زخمی شده‌اند. در کنار تلفات جانی برخاسته از این سیلاب‌ها، خانه‌ها و زمین‌های کشاورزی نیز تخریب شده‌اند.

به گفته وی، جاری‌شدن سیلاب بیشترین تلفات را در ولایت‌های پروان و کاپیسا در پی داشته است. در ولایت پروان رقم جان‌باختگان به 110 نفر و در ولایت کاپیسا به 20 نفر رسیده است. همچنان تعدادی از اجساد در ولایت پروان هنوز زیر آوارها مانده است.

در همین حال سخن‌گوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت که عملیات نجات بازماندگان و پاسخ‌گویی فوری به آسیب‌دیدگان جریان دارد و ممکن است آمار تلفات بازهم افزایش یابد.

به گفته‌ وی، افراد متضرر و آوارگان ناشی از سیلاب‌ها در مدارس و نهادهای آموزشی ساکن شده‌اند. او تأکید کرد که در نتیجه‌ی این سیلاب‌ها خسارات هنگفت مالی به مردم و تأسیسات عامه وارد شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала