لغو تحریم اقتصادی اسرائیل توسط امارات

© Fotolia / Philipusلغو تحریم اقتصادی اسرائیل توسط امارات
لغو تحریم اقتصادی اسرائیل توسط امارات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 رهبر امارات متحده عربی فرمان لغو تحریم اقتصادی اسرائیل را صادر کرد.

 جفت جوان در یکی از کافه های مراکش - اسپوتنیک افغانستان
واکنش مراکش به توافق امارات با اسرائیل
به گزارش اسپوتنیک، خلیفه بن زید آل نهیان رهبر امارات متحده عربی دستور لغو تحریم اقتصادی اسرائیل را صادر کرده و این تصمیم به دنبال عادی سازی روابط دو کشور گرفته شده و طبق آن شرکت های اماراتی اجازه تجارت با اسرائیل را دریافت کردند.

در خبر منتشره از سوی خبرگزاری دولتی امارات آمده است: "رهبر امارات متحده عربی با صدور فرمان شماره 4 سال 2020 ، قانون فدرال شماره 15 سال 1972 را در مورد تحریم اسرائیل و تحریم های مربوطه را مطابق با اعلام پیمان صلح با اسرائیل لغو کرد".

بر پایه فرمان جدید اکنون شرکت ها و کارآفرینان منفرد در امارات متحده عربی مجاز به انجام معاملات تجاری و مالی با شرکت های اسرائیلی هستند، اسرائیل می تواند هر کالا و محصولی را به امارات وارد کرده و در خاک این کشور عربی تجارت کند.

یادآوری می کنیم، که پیش از این، اسرائیل و امارات توافق کردند که روابط دو کشور را کاملاً عادی کنند. در بیانیه سه جانبه مشترک با ایالات گفته شده است، که اسرائیل طبق شرایط توافق خود با امارات ، اجرای تصمیم گسترش حاکمیت تل آویو به سرزمین های کرانه باختری را به طور موقت به تعویق می اندازد. همچنین ، طی هفته های آینده ، اسرائیل و امارات چند توافق نامه را در زمینه سرمایه گذاری، گردشگری، پروازهای مستقیم، امنیت، ارتباطات از راه دور و سایر موارد به امضا می رسانند. رهبری فلسطین از مخالفت شدید خود با توافق سه جانبه و محکوم کردن آن خبر داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала