نتانیاهو طرح خاورمیانه ترامپ را نخستین گام صلح واقع بینانه خواند

© AFP 2023 / Mandel Nganنتانیاهو طرح خاورمیانه ترامپ را نخستین گام صلح واقع بینانه خواند
نتانیاهو طرح خاورمیانه ترامپ را نخستین گام صلح واقع بینانه خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر اسرائیل طرح خاورمیانه رئیس جمهور ایالات متحده امریکا را نخستین گام صلح واقع بینانه خواند. 
بيانيه مشترك اسرائيل و امريكا در استانه نخستین پرواز از تل آويو به ابوظبى  - اسپوتنیک افغانستان
بيانيه مشترك اسرائيل و امريكا در استانه نخستین پرواز از تل آويو به ابوظبى

به گزارش اسپوتنیک، دفتر نتانیاهو روز یکشنبه اعلام کرد، که بنیامین نتانیاهو بر این باور است، که طرح حل و فصل منازعه فلسطین و اسرائیل که توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا پیشنهاد شده است، نخستین گام صلح واقع بینانه است. 
دفتر نخست وزیر نقل می کند: "طرح ترامپ نخستین ابتکار واقع بینانه برای صلح بین اسرائیل و فلسطین است. اسرائیلی ها و فلسطینی ها مجبور نیستند خانه های خود را ترک کنند".
یادآوری می کنیم، که در تاریخ 28 جنوری سال روان میلادی، ترامپ به همراه نتانیاهو در واشنگتن مفاد اصلی به اصطلاح معامله قرن - طرحی برای حل و فصل صلح آمیز فلسطین و اسرائیل را اعلام کرد، که براساس شناخت متقابل دو کشور است. واشنگتن پیشنهاد می کند قلمرو فلسطین، متشکل از نوار غزه و کرانه باختری رود اردن را با اتصالات حمل و نقل سریع وصل کند و تنها بخشی از بیت المقدس شرقی را به عنوان پایتخت کشور عربی به رسمیت بشناسد (به گفته نتانیاهو، ما درباره حومه اورشلیم ابو دیس صحبت می کنیم).

در همان زمان، رئیس کاخ سفید کل اورشلیم را «پایتخت تقسیم ناپذیر» اسرائیل خواند و قصد ایالات متحده را برای به رسمیت شناختن شهرک های یهودی به عنوان قلمرو اسرائیل اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала