شمار جان باختگان سیلاب‌های پروان به 120 نفر افزایش یافت

© Photo / وزارت مبارزه با حوادث طبیعیشمار جان باختگان سیلاب‌های پروان به 120 نفر افزایش یافت
شمار جان باختگان سیلاب‌های پروان به 120 نفر افزایش یافت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های صحی در شفاخانه ملکی پروان می‌گویند که شمار جان باختگان سیلاب‌های ویران‌گر این ولایت به 120 نفر افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالخلیل حیدری، سرطبیب شفاخانه ملکی این ولایت روز یکشنبه (9 سنبله)، به روزنامه 8صبح گفت که آمار جان‌باخته‌گان ناشی از سیلاب‌ها در پروان به 120 تن و آمار زخمیان نیز به 128 تن رسیده است.

وی افزود، با توجه به ناپدید بودن برخی از اجساد، احتمال دارد که شمار جان‌باخته‌گان سیلاب‌ها طی روزهای آینده افزایش یابد. با این حال، آقای حیدری تصریح کرد که شمار زخمیان این رویداد به دلیل گذشت چهار روز از جاری شدن سیلاب‌ها، هم‌چنان ثابت باقی خواهد ماند.

هلال احمر ایران آمادگی خود را برای کمک به سیل زدگان افغانستان اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
هلال احمر ایران آمادگی خود را برای کمک به سیل زدگان افغانستان اعلام کرد

ولایت پروان بامداد روز چهارشنبه، 5 سنبله، شاهد جاری‌شدن سیلاب‌های مدهشی بود که در نتیجه آن خسارت‌های جانی و مالی زیادی به مردم وارد شد.

وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث گفته است که این سیلاب‌ها در ولسوالی‌های چاریکار، سیاه‌گرد و شینواری جاری شده است و در نتیجه آن، چهار هزار خانواده زیان دیده است.

بر اساس آمارهای این وزارت، دوهزار منزل مسکونی، صدها جریب زمین و صدها متر سرک در نتیجه این سیلاب‌ها تخریب شده است.

این در حالی است که در مجموع، 14 ولایت افغانستان در جریان روزهای اخیر شاهد جاری شدن سیلاب‌ها بوده‌اند که در نتیجه آن، بیش از 180 تن کشته و بیش از 250 زخمی شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала