کار عملی پروژۀ تاپی در کشور به‌زودی آغاز می‌شود

© Photo / مقام ولایت هراتآغاز کار پروژه تاپی به‌زودی در خاک افغانستان
آغاز کار پروژه تاپی به‌زودی در خاک افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های محلی هرات می‌گویند که تمام آماده‌‎گی‌ها برای آغاز استملاک زمین‌های مسیر پروژۀ تاپی در این ولایت گرفته شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، محمد مراد امانوف، رئیس پروژه تاپی در سفرش به ولایت هرات گفت که به‌زودی  پیمان استملاک زمین‌های مسیر پروژۀ تاپی در خاک افغانستان میان ترکمنستان و افغانستان امضاء خواهد شد.

امضای تفاهم نامه استملاک زمین های مسیر پروژه تاپی تا دو روز دیگر - اسپوتنیک افغانستان
امضای تفاهم نامه استملاک زمین های مسیر پروژه تاپی تا دو روز دیگر

او افزود: " لولۀ گاز ترکمنستان در چارچوب پروژۀ تاپی از معدن گاز قلقنش در ترکمنستان آغاز می‌شود و با درازای ۲۰۷کیلومتر به استیشن گاز در مرز با افغانستان می‌رسد. کارهای اجراییه پروژۀ تاپی در خاک ترکمنستان تقریبأ تکمیل شده‌است".

خواجه اوویزف، سفیر ترکمنستان در افغانستان در خصوص بیان داشت: " ترکمنستان با تکیه بر راهبرد دوستی، صلح‌خواهی و حمایت از توسعۀ اقتصادی افغانستان نقش ارزنده‌یی را بازی کرده‌است:.

در همین حال، مقام‌های محلی ولایت هرات می گویند که تمام آماده گی ها برای آغاز استملاک زمین های مسیر پروژه تاپی در این ولایت گرفته شده است.

سید وحید قتالی، والی هرات گفت: " سروی برای استملاک و موقعیت‌یابی برای تأمین امنیت شده‌است. یک هفته پس از امضای قرارداد استملاک زمین‌های مسیر تاپی، کارهای تخنیکی را در ساحه آغاز می‌کنیم".

پروژه لوله گاز ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هند در سال 2018 با حضور رهبران این چهار کشور در ولایت هرات افتتاح شد. آگاهان و مردم می گویند که تاکنون از پیشرفت این پروژه خبری نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала