وزارت دفاع هند از درگیری جدید با نیروهای چینایی در منطقه مرزی لادخ خبر داد

© AP Photo / Dar Yasinوزارت دفاع هند از درگیری جدید با نیروهای چینایی در منطقه مرزی لادخ خبر داد
وزارت دفاع هند از درگیری جدید با نیروهای چینایی در منطقه مرزی لادخ خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع هند امروز دوشنبه از درگیری های جدیدی با نیروهای چینی در منطقه مرزی لادخ خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک وزارت دفاع هند در این رابطه اعلام کرد: "شامگاه 30 آگوست سال 2020 نیروهای ارتش آزادی بخش خلق چین اجماع قبلی حاصل شده در جلسات نظامی و دیپلماتیک در جریان اختلافات در شرق لادخ را نقض و برای تغییر وضع موجود، اقدامات نظامی تحریک آمیزی را مرتکب شدند. سربازان هندی از این اقدامات در ساحل جنوبی دریاچه پانگونگ تسو جلوگیری نموده و اقدامات لازم برای تقویت مواضع را اتخاذ و اهداف چین برای تغییر یک جانبه اوضاع میدانی را خنثی کردند".

  مستقر شدن 20 هزار سرباز پاکستانی در نزدیکی منطقه‌ مورد مناقشه هند و چین   - اسپوتنیک افغانستان
مستقر شدن 20 هزار سرباز پاکستانی در نزدیکی منطقه‌ مورد مناقشه هند و چین

وزارت دفاع هند خاطر نشان شد: "ارتش هند متعهد به حفظ صلح و آرامش از طریق گفتگو است، اما همچنین مصمم است از تمامیت ارضی خود دفاع کند."

افزایش تنش‌های مرزی میان هند و چین در منطقه لادخ از اوایل ماه مه، بعد از آنکه که درگیری های زیادی بین ارتش کشورها در نزدیکی دریاچه "پانگونگ تسو" رخ داد، آغاز شد. پس از آن، هند و چین حضور نظامی خود در خط کنترل، که جایگزین مرز بین دو کشور در لادخ می شود را افزایش دادند.

دور جدید تنش ها پس از درگیری نظامیان دو کشور در دره گالوان در شرق لادخ در شامگاه 15 جون آغاز شد. به گفته دولت دهلی نو، در این حادثه از طرف هند 20 سرباز کشته شدند. اطلاعات مربوط به تعداد کشته ها و زخمی های طرف چینایی ها اعلام نشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала