پاکستان از روند صلح در افغانستان حمایت می کند

© وزارت امور خارجه پاکستان از روند صلح در افغانستان حمایت می کند
 پاکستان از روند صلح در افغانستان حمایت می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان، صبح امروز (دوشنبه، ۱۰ سنبله با سهیل محمود، معین وزارت خارجۀ پاکستان در کابل در دفتر کارش ملاقات کرد.

به گزارش اسپوتنیک، معین وزارت خارجۀ پاکستان در رأس یک هیأت بلندپایه به هدف اشتراک در نشست دوره‌یی «پلان عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبسته‌گی (APPAPS) » به کابل آمده است.

در خبرنامۀ وزارت خارجه آمده است که در این دیدار سهیل محمود، معین وزارت خارجۀ پاکستان ضمن صحبت در بارۀ ارادهٔ قوی رهبری کشورش در خصوص تقویت و گسترش روابط دوجانبه، از پشتی‌بانی همه‌جانبۀ اسلام‌آباد در بارۀ روند صلح به رهبری و مالکیت افغانان و آغاز بی‌درنگ گفت‌و‌گوهای صلح، به آقای اتمر اطمینان داده است.

 وزیر امور خارجه، مواصلت آقای محمود و هیأت همراهش را به کابل خیرمقدم گفته، بر گسترش همکاری‌های نظامی و امنیتی میان دو کشور تأکید کرد و در رابطه به اراده و عزم راسخ دولت افغانستان در جهت گسترش  روابط دوجانبه در عرصه‌های مختلف با پاکستان، صحبت کرد.

در ادامه، وزیر امور خارجه بر لزوم قطع راکت‌پراگنی‌ها بر نقاط مختلف افغانستان از آن‌سوی خط فرضی دیورند، توقف ساخت‌و‌ساز تأسیسات  خودسر از جانب آن کشور و بازنگهداشتن گذرگاه‌ها میان افغانستان و پاکستان، تأکید نمود.

آقای اتمر دیدگاه‌ها و نظریاتش را پیرامون اتصال منطقه‌یی، توسعهٔ تجارت و ترانسپورت، تمدید خط آهن حیرتان- کابل-پشاور و حیرتان- هرات- کندهار-کویته، با هیأت پاکستانی در میان گذاشت. سرپرست وزارت خارجه، همچنان با ابراز سپاس از میزبانی پاکستان از مهاجران افغان، اظهار داشت که دولت افغانستان روی برنامه‌های درازمدت برای بازگشت عزتمندانه و داوطلبانهٔ آن‌ها از پاکستان کار می‌کند.

 در اخیر، معین وزارت امور خارجهٔ پاکستان ضمن صحبت پیرامون ارادهٔ قوی رهبری آن کشور در خصوص تقویت و گسترش روابط دوجانبه، در مورد حمایت همه‌‌جانبه کشور متبوعش از روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها و آغاز سریع گفت‌وگوهای صلح، به وزیر امور خارجهٔ کشور اطیمنان داد.

گفتنی است که دومین نشست پیگیری تعهدات «پلان عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبستگی» (APPAPS)، امروز تحت ریاست مشترک  آقایان میرویس ناب و سهیل محمود، معینان وزارت‌های امور خارجهٔ دو کشور، در وزارت خارجهٔ أفغانستان برگزار می‌گردد. قرار است در این نشست، تعهدات نشست قبلی پلان عمل – مشتمل بر پنج محور جداگانهٔ سیاسی-دیپلوماتیک، دفاعی، امنیتی، اقتصادی و مهاجران – که سال پار در کشور پاکستان برگزار گردیده بود، مورد ارزیابی قرار گیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала