خلیلی: طالبان چند سال پیش در هلمند آماده مذاکره بودند، اما رئیس جمهور آمادگی نشان نداد

© Photo / Mohammad Karim Khaliliخلیلی: طالبان چند سال پیش در هلمند آماده مذاکره بودند، اما رئیس جمهور آمادگی نشان نداد
خلیلی: طالبان چند سال پیش در هلمند آماده مذاکره بودند، اما رئیس جمهور آمادگی نشان نداد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آقای خلیلی می‌گوید که در آن زمان از یک فرصت «طلایی» استفاده نشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، محمد کریم خلیلی در مراسمی به مناسبت گرامی‌داشت روز عاشورا حسینی در مسجد نبی اکرم در شهر امید سبز کابل صحت می‌کرد، گفت  که چند سال پیش در زمان مأموریت او در شورای عالی صلح، ملاهبت‌الله، رهبر گروه طالبان هیأت مذاکره‌کننده‌ی خود را به هلمند فرستاده بود، اما رییس‌جمهور اشرف غنی گفت که در حال حاضر آماده‌ی مذاکره نیست.

عبدالسلام رحیمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور غنی در امور صلح تعیین شد - اسپوتنیک افغانستان
عبدالسلام رحیمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور غنی در امور صلح تعیین شد

او افزود، که رئیس جمهور غنی از او 20 روز فرصت خواسته بود تا هیات مذاکره کننده دولت را به هلمند بفرست، اما تا امروز پاسخ نداده است.

او اظهار داشت که در زمانی که او به عنوان رئیس شورای عالی صلح کار می‌گرد، تلاش های زیادی برای تامین صلح انجام داد که تبادله‌ی نامه با رهبر طالبان بخشی از این تلاش ها بوده است. به گفته او در پاسخ نامه‌ی او، طالبان آمادگی عام و تام برای مذاکرات نشان داده بود.

او خطاب به رییس‌جمهور غنی گفت: "او فرصت را سوختاندی و استفاده نکردی که به این روز گرفتار شدی، ولی نباید این فرصت را از دست بدهی که به مراتب بدتر از این وضعیت هم پیش خواهد آمد".

این در حالی‌ست که شنبه شب رئیس جمهور غنی، اعضا و هیات رهبری شورای عالی مصالحه ملی را معرفی کرد. عبدالله عبدالله در راس این شورا قرار دارد، هفت نفر به شمول یک زن به عنوان معاونان آقای عبدالله معرفی شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала