منبع: فهرست شورای عالی مصالحه توسط ریاست جمهوری دستکاری شده است

© Photo / ریاست اجراییه یک منبع نزدیک به عبدالله: فهرست شورای عالی مصالحه دستکاری شده است
 یک منبع نزدیک به عبدالله: فهرست شورای عالی مصالحه دستکاری شده است   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع نزدیک به رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان می‌گویند که ریاست جمهوری افغانستان هنگام انتشار اسامی اعضا این شورا در فهرست دستکاری کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، پس از حکم ریاست جمهوری افغانستان برای اعلام معاونان و اعضای شورای عالی مصالحه این کشور و انتقادات گسترده درباره ترکیب این شورا، منابع از دستکاری فهرست توسط ریاست جمهوری خبر می‌دهند.

منابع می‌گویند که پس از انتشار این فهرست، تیم اشرف غنی و عبدالله همچنان در حال مذاکره درباره اعضای شورای عالی مصالحه هستند.

مجیب مشعل، خبرنگار نیویورک تایمز در کابل به نقل از منابع نزدیک به عبدالله گفت که فهرست توسط دو طرف نهایی شده بود اما ارگ ریاست جمهوری در فهرست دست برده و حدود 6 تغییر در آن ایجاد کرده است.

پس از انتشار این فهرست، حامد کرزی، صلاح‌الدین ربانی و گلبدین حکمتیار که اسامی آن‌ها در فهرست منتشر شده درج شده بود از حضور در این شورا کناره‌گیری کردند و شمار دیگری از اعضا از جمله کریم خلیلی و اسماعیل خان نیز مخالفت خویش را با ترکیب شورا اعلام کردند.

کارشناسان همچنین حضور مقامات برجسته دولتی در این فهرست را بحث برانگیز می‌دانند زیرا براساس توافقنامه ایجاد دولت مشارکتی، شورای عالی مصالحه باید مستقل باشد و اعضای آن نیز در مشورت با اشرف غنی، احزاب و جریانهای سیاسی، رؤسای شورای ملی و جامعه مدنی تشکیل شود نه آنکه دولت افغانستان آن را تعیین کند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала