سفر قیصاری به کابل برای دیدار و جلب توجه مقام‌های حکومتی

© Photo / Nezamuddin Qaisari FBسفر قیصاری به کابل برای دیدار و جلب توجه مقام‌های حکومتی
سفر قیصاری به کابل برای دیدار و جلب توجه مقام‌های حکومتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده پیشین ولسوالی قیصار فاریاب می گوید، اگر حکومت گامی را برای مسلح سازی نیروهای مردمی در ولایت های شمال بردارد، وی از آن پشتیبانی می کند.
خانه قیصاری از سوی طالبان به آتش کشیده شد - اسپوتنیک افغانستان
خانه قیصاری از سوی طالبان به آتش کشیده شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، نظام الدین قیصاری فرمانده پیشین ولسوالی قیصار فاریاب برای دیدار با مقام های حکومتی به کابل آمده است.

قیصاری می گوید، که اگر حکومت گامی را برای مسلح سازی نیروهای مردمی در ولایت های شمال بردارد، وی از آن پشتیبانی می کند.

قیصاری گفت: "هر ولایت رفته می توانم شاید برم پروان، چاریکار، پنجشیر، بغلان، تخار، بدخشان".

 او می گوید، آمده تا با حکومت مرکزی روی اوضاع امنیتی ولایت های شمال گفت و گو کنند.

 قیصاری افزود: "شمال و شمال شرق را توجه کند که اوضاع خوب نیست اگر بخواهند مه به صفت یک عسکر همرایشان همکاری می کنم مقابل طالب ایستاد استم".

نظام الدین قیصاری می گوید، که اگر حکومت  نیروهای مردمی را برای تامین امنیت ولایت های شمال مسلح بسازد از آن پشتیبانی می کند.

او گفت: "اگر حکومت پشتیبانی کند از طریق وزارت داخله از طریق وزارت دفاع مه اماده استم در این کار طرفدار استم که حمایت کند".

در همین حال، فرهاد هاشمی آگاه سیاسی گفت: "تا وقتی که طرفدار خودشان نیست وقتی که طرف دار خودشان بود در حقیقت حکحومت های سایه جزیره های قدرت شخص های زورمند کسانی می شوند که در حقیقت او مشکل قبلی شان در حساب نمی باشند".

یادآوری می کنیم، که نه ماه پیش در عملیات نیروهای دولتی به خانه قیصاری در بلخ نزدیک به ده تن از افراد وی کشته شدند و دو سرباز پولیس زخم برداشتند اما او می گوید، که با هواپیمایی نظامی به کابل سفر کرده است و زیر پیگرد عدلی و قضایی قرار ندارد.

نیروهای دولتی با آماده گی های ویژه و استفاده از چرخبال های ارتش در ماه قوس سال ۱۳۸۸ هجری خورشیدی عملیاتی را بر خانه نظام الدین قیصاری در بلخ راه اندازی کردند پولیس بلخ  در آن زمان گفته بود که دادگاه بلخ حکم بازداشت قیصاری را صادر کرده است.

اما با گذشت نه ماه از این رویداد قیصاری می گوید، که با هواپیمای نظامی به کابل سفر کرده است و زیر پیگرد قرار ندارد.

این عملیات نیروهای امنیتی برای بازداشت قیصاری بی نتیجه بود اما به جز از مسئولان امنیتی در بلخ، مقام ها در کابل درباره چگونه گی این عملیات به رسانه ها چیزی نگفتند.

نیروهای ویژه امنیت ملی نظام الدین قیصاری و یکی از نزدیکان عبدالرشید دوستم  را حدود سه سال پیش  به اتهام نقض قوانین بشری و داشتن افراد مسلح غیرمسؤول بازداشت کرده به کابل اورند. 

بازداشت او با اعتراضات بست روزه هواداران اش در شماری از ولایت های کشور رو به رو شده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала