مصروفیت بیش از سه‌هزار زن در عرصه زراعت‌

© Photo / FB/وزارت زراعت مصروفیت بیش از سه‌هزار زن در عرصه زراعت‌
 مصروفیت بیش از سه‌هزار زن در عرصه زراعت‌   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از سه هزار زن در ولایت بلخ مصروف زراعت هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه های افغانستان، وزارت زراعت،‌ آبیاری و مالداری با اعلام مصروفیت زنان در عرصه زراعت‌ گفته است که برای بیش از سه هزار زن زمینه کار در زمین‌های زراعتی در مرکز و ولسوالی‌های ولایت بلخ را فراهم کرده است.

در خبرنامه‌ای که روز سه‌شنبه، یازدهم سنبله از سوی وزارت زراعت نشر شد، آمده است که این زنان در باغچه‌های خانه‌گی‌ای کار می‌کنند که توسط وزارت زراعت از طریق پروژه‌های ملی باغ‌داری و مالداری ساخته شده است.

وزارت زراعت گفته است که برای این زنان تمامی شیوه‌های کشت،‌ پرورش و برداشت حاصلات انوع مختلف سبزیجات و پروسس آن آموزش داده شده است.زراعت

طبق اعلام این وزارت، برای این زنان تخم ۱۶ نوع سبزی توزیع شده و گل‌خانه‌ها با سایزهای مختلف و نیز مراکز پروسس سبزیجات و میوه‌جات ایجاد شده است.

وزارت زراعت در خبرنامه‌ای گفته است که بیش‌تر این زنان از فراهم نبودن زمینه کار در رنج بودند،‌ اکنون اما در کنار مردان خانواده،‌ به نان‌آوران خانواده‌های‌شان تبدیل شده‌اند و برای بلندبردن سطح اقتصا خانواده‌های‌شان تلاش می‌کنند.

با این همه وزارت زراعت در ادامه گفته است که این زنان خواستار گسترش این برنامه در سایر ولسوالی‌های ولایت بلخ نیز شده‌اند. به باور این زنان، ایجاد چنین سبزخانه‌هایی می‌تواند در زنده‌گی زنان تغییرات مثبت ایجاد کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала