صدیق صدیقی: دست کاری و پنهان کاری در لیست اعضای شورای عالی مصالحه منتفی است

© Photo / وزارت داخله صدیق صدیقی: دست کاری و پنهان کاری در لیست اعضای شورای عالی مصالحه منتفی است
   صدیق صدیقی: دست کاری و پنهان کاری در لیست اعضای شورای عالی مصالحه منتفی است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که هیچ ختلافی میان غنی و عبدالله درباره شورای عالی مصالحه، وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که هر نوع دست کاری و پنهان کاری در لیست اعضای شورای عالی مصالحه منتفی است.

ارگ: جامعه جهانی جنایات طالبان را باید محکوم کند - اسپوتنیک افغانستان
ارگ: جامعه جهانی جنایات طالبان را باید محکوم کند

بر اساس گفته‌های صدیقی، پیش از این‌که فرمان اشرف غنی صادر شود، مشورت های مداوم با سیاسیون و به خصوص عبدالله که در راس شورا قرار دارد صورت گرفته و جای پنهان کاری باقی نمانده است.

صدیقی تاکید کرد: تکمیل شورای عالی مصالحه یکی از اهداف اساسی حکومت بوده و همواره تلاش شده تا ما بتوانیم با همکاری یکدیگر پیشرفت‌هایی در پروسه صلح داشته باشیم، از این جهت مشورت های گسترده صورت گرفت تا اعضای شورا انتخاب و سپس اعلام شود و اکنون نیز هیچ اختلافی میان ارگ و سپیدار در این زمینه وجود ندارد تا باعث بن بست در پروسه صلح گردد.

وی افزود: در تمام مشورت ها هدف اساسی این بوده که تمام سیاسیون در پروسه صلح دخیل باشند، تا هم از تجارب و ظرفیت های سیاسی آنها استفاده شود و از طرف دیگر، اتحاد سیاسی و ملی خود را به دنیا و مردم افغانستان نشان بدهیم.

سخنگوی رئیس جمهور افغانستان در پاسخ به اینکه چرا افرادی مانند حکمتیار، صلاح‌الدین ربانی و حامد کرزی از عضویت در این شورا امتناع کرده‌اند گفت: اگر شخصیت‌های وزین سیاسی مانند کرزی در شورا عضویت داشته باشد، بیشتر موثر خواهد بود، اما به تحریم شان نیز احترام می‌گذاریم، با اینکه باور داریم که امثال آقای کرزی در هر حالت برای صلح تلاش خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه اجماع ملی و سیاسی برای صلح وجود دارد و هیچ کس نمی‌تواند این اجماع را زیر سوال ببرد اضافه کرد: تصمیم نهایی برای خواست بنیادی مردم در پروسه صلح را شورای ملی افغانستان خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала