صدیقی: دولت به تعهداتش عمل کرد اکنون نوبت طالبان است

© Photo / Sediq Sediqqi / Sediq Sediqqiصدیقی: زمان گفتگوهای رو در رو میان حکومت و طالبان تعین نشده است
صدیقی: زمان گفتگوهای رو در رو میان حکومت و طالبان تعین نشده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید که دولت افغانستان تعهداتش در روند صلح را انجام داده است و اکنون نوبت طالبان است تا تعهداتش را عملی سازد.

به گزارش اسپوتنیک، صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای اظهار داشت که دولت این کشور شماری از زندانیان باقیمانده طالبان را آزاد کرده است و روند کاری و فنی تبادل زندانیان همچنان ادامه دارد.

وی همچنین تصریح کرد: روند تبادل زندانیان‌، دو جانبه است و دولت در هر مرحله‌ای از این روند، نظارت و ارزیابی خویش را دارد.

صدیقی افزود: دولت به تعهدات خویش در روند صلح، عمل می‌کند، تعهدات دولت در روند ‌صلح، در روشنایی تصمیم‌های لویه‌جرگه‌ مشورتی صلح انجام می‌شود و اکنون منتظر طالبان هستیم تا تعهدات خود را درباره آزادی زندانیان بطور کامل عملی کند.

 خطرناک زندانیان طالبان امروز آزاد می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
خطرناکترین زندانیان طالبان امروز آزاد می‌شوند

پیش از این، برخی منابع در حکومت افغانستان اعلام کردند که روند رهایی زندانیان طالبان امروز تکمیل خواهد شد به شرط این‌که طالبان هم 24 کوماندو را آزاد کنند.

گفته می‌شود روند تبادله زندانیان دو طرف ادامه دارد و طالبان روز گذشته 4 کوماندو را به مسوولان محلی در قندهار تحویل داده‌اند.

بر بنیاد معلومات در دو روز گذشته 150 تن از مجموع 320 زندانی خظرناک طالبان رها شده‌اند

.از سوی دیگر،اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز در دیدار با اعضای هیئت مذاکره کننده دولت با طالبان تصریح کرد که قانون اساسی خط قرمز مذاکرات است و لویه‌جرگه نقشه راه و حدود صلاحیت‌های هیئت مذاکره کننده را تعیین کرده است.

گفته می‌شود روند تبادله زندانیان دو طرف ادامه دارد و طالبان روز گذشته 4 کوماندو را به مسوولان محلی در قندهار تحویل داده‌اند.

بر بنیاد معلومات در دو روز گذشته 150 تن از مجموع 320 زندانی خظرناک طالبان رها شده‌اند.

همچنین، منابعی از حکومت گفته اند که از مجموع 400 زندانی خطرناک طالبان تنها 7 نفر آنان که متهم به قتل شهروندان فرانسوی و استرالیایی اند آزاد نخواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала