نبردها در ولایت کندز 1500 خانواده را آواره کرده است

© Sputnikنبردها در ولایت کندز 1500 خانواده را آواره کرده است
نبردها در ولایت کندز 1500 خانواده را آواره کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای ولایتی کندز می‌گوید که در نتیجۀ جنگ‌های اخیر در ولسوالی امام صاحب این ولایت دست‌کم 1500 خانواده‌ها مجبور به ترک خانه‌های شان شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، به گفتۀ اعضای شورای ولایتی کندز، این خانواده‌ها اکنون بی‌سرنوشت اند و به کمک‌های بی‌درنگ بشری نیاز دارند.

بیشتر این خانواده‌ها از روستاهای دهقان قشلاق، بخمل کوچه و قرغز بیجا شده‌اند.

خالد دین حکیمی، عضو شورای ولایتی کندز گفت: «مخالفین وقتی در قریه داخل شدند، مردم را از قریه کشیدند و گفتند که جنگ می‌کنند و شما خانه‌های تان را ترک کنید. این‌ها حالا آواره شده‌اند در اطراف ولسوالی امام صاحب».

محبوب سعدی، ولسوال امام صاحب نیز افزود: «کمک‌های برای بیجا شده‌گان در نظر گرفته شده‌است و حکومت کمک‌هایش ادامه دارد».

باشنده‌گان کندز می‌گویند آواره‌گان جنگ در یک وضعیت دشوار به‌سر می‌برند و حتا شمار شان شب‌ها را در هوای باز سپری می‌کنند.

ارباب عزیزالله، باشندۀ امام صاحب اظهار داشت:«وقتی طالبان قریه ما را گرفتند، همه برآمدند. قریه ما بم‌بارد شد؛ خانه‌ها حریق شد و تخریب شد».

یکی از این باشنده‌گان کندز، ادعا می‌کند که طالبان به آنان گفته‌اند تا خانه‌های شان را ترک کنند تا از جنگ آسیب نبینند؛ اما طالبان در این باره چیزی نگفته‌اند.

شاه گل، باشندۀ امام صاحب تصریح کرد: «برای ما هیچ کمک نشده. ما هیچ کمکی ندیدیم».

در همین حال، رئیس مهاجران کندز می‌گوید که تلاش‌ها برای فراهم‌سازی کمک‌‎های بشری به‌ویژه غذا به این آواره گان ادامه دارند.

به تازه‌گی سازمان ملل متحد گفته‌است که در کنار امام صاحب از چند بخش دیگر کندز نیز در حدود 21 هزار تن از خانه‌های شان در نتیجۀ جنگ‌های اخیر بیجا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала