وزارت خارجه روسیه: ادعاهای برلین درمورد ناوالنی بی‌اساس اند

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه: ادعاهای برلین درمورد ناوالنی بی‌اساس اند
وزارت خارجه روسیه: ادعاهای برلین درمورد ناوالنی بی‌اساس اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که ادعاهای برلین درمورد بلوگر روسی الکسی ناوالنی بی‌اساس اند و به یک حالت پیش‌دیده می‌ماند.

به گزارش اسپوتنیک، کابینه وزیران آلمان امروز (چهارشنبه، ۲ سپتمبر) اعلام کرد که متخصصان لابراتوار ارتش آلمان تشخیص کرده است که ناوالنی توسط یک ماده سمی از گروه "نوویچوک" مسموم شده است.

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه ۱ گفت: "من فکر می‌کنم که ما به زمانی برمی‌گردیم که از آن باید بیرون می‌شدیم، در واقع زمان ادعاهای بی‌اساس، عدم واقعیت‌ها حین بحث روی مسائل جدی. می‌خواهیم که این زمان دوباره تکرار نشود، اما من حس حالت پیش‌دیده دارم".

مسکو: بیانیه‌های آلمان در مورد ناوالنی یک جنگ اطلاعاتی دیگر علیه روسیه است - اسپوتنیک افغانستان
مسکو: بیانیه‌های آلمان در مورد ناوالنی یک جنگ اطلاعاتی دیگر علیه روسیه است

لئونید رینک، دانشمند روسی که در ساخت "نوویچوک" شرکت داشته است، می‌گوید که علایمی که ناوالنی داشت، به مسمومیت توسط این ماده مشابه نیست. به باور وی، تلاش‌های ربط دادن "مسمومیت" ناوالنی توسط "نوویچوک" مزخرفات مطلق سیاسی است، و شواهدی که بتواند "مسمومیت" را تایید کند، به روسیه ارایه نشده است.

این در حالیست که دمیتری پسکوف، سخنگوی رئيس جمهور روسیه نیز گفته است که برلین به مسکو از یافته‌های خود مبنی بر "مسمومیت" ناوالنی توسط "نوویچوک" اطلاع نداده است.

الکسی ناوالنی، بلوگر روسی به تاریخ ۲۰ اگست هنگامی که از شهر تومسک به جانب مسکو پرواز داشت و در داخل طیاره حالتش خراب شد، در شهر اومسک روسیه بستری شد. پس از انجام معاینات طبی، داکتران شهر اومسک دلیل این حالت ناوالنی را نقض سیستم سوخت و ساز (بیماری متابولیک) در نتیجه کاهش شدید شکر در خون، اعلام کردند. به گفته داکتران اومسک، در خون و ادرار ناوالنی مواد زهری پیدا نکرده اند.

پس از سپری‌شدن دو روز، ناوالنی را در حالت وخیم توسط طیاره به کلینیک Charite در برلین انتقال دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала