پاسخ مرکل به تحریم‌های امریکا؛ پروژه نورد استریم – 2 تکمیل می‌شود

© REUTERS / Hannibal Hanschkeپاسخ مرکل به تحریم‌های امریکا؛ پروژه نورد استریم – 2 تکمیل می‌شود
پاسخ مرکل به تحریم‌های امریکا؛  پروژه نورد استریم – 2 تکمیل می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدر اعظم آلمان گفته است که بدون در نظرداشت تحریم‌های امریکا بالای جریان شمالی 2، خط لوله ساخته می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، انگلا مرکل نخست وزیر آلمان اعلام کرده است که علی رغم تحریم‌های ایالات متحده امریکا پروژه پروژه نورد استریم – 2 تکمیل خواهد شد.

رامپ خود شرکا را به روگردانی به سوی روسیه مجبور می سازد - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی اتحادیه اروپا برای پاسخ به تحریم‌های آمریکا علیه پروژه "نورد استریم - 2"

در اعلامیه خانم مرکل آمده است: "دولت آلمان قصد دارد ساخت خط لوله گاز Nord Stream 2 را علی رغم مخالفت آمریکا به پایان برساند."
گفتنی است که مجلس نمایندگان امریکا چندی پیش قطعنامه تحریم پروژه نورد استریم 2 را تصویب کرده بود. مجلس سنا با 86 رای موافق در برابر 8 رای مخالف آن را تصویب کرد. این قطعنامه برای اجرایی شدن باید به تایید دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا که از مخالفان سرسخت پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا است گذاشته شد.
نورد استریم 2 دومین خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا است که با مخالفت شدید امریکا مواجه است. واشنگتن در حالی که مدعی است اروپا با این اجرای این طرح بیش از پیش به روسیه وابسته می‌شود، در نظر دارد گاز خود را به اروپایی‌ها بفروشد.
شرکت دولتی روسیه گازپروم در پشت پروژه خط لوله قرار دارد که نیمی از کل هزینه‌های برنامه ریزی شده 9.5 میلیارد یورویی آن را تأمین می کند. نیمی دیگر نیز توسط پنج شرکت انرژی اروپا از جمله وینترشال دئا، OMV، یونیپر، رویال داچ شل و انجی تأمین می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала