صالح: روز یادبود از شهادت قهرمان ملی روز خیابان گردی نیست

© Photo / Amrullah Saleh / Amrullah Salehامرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند
امرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که (18 سنبله) روز یادبود از شهادت احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور روز نمایش اسلحه و خیابان گردی نیست.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری روز گذشته (11 سنبله) در مراسم تقدیر از نیروهای امنیتی به منظور تامین امنیت مراسم عاشورا و لویه جرگه گفت که باید هیبت دولت برای آنانی که مردم آزاری می‌کنند، ثابت شود و "ما جلو آن را به گونه جدی می‌گیریم."

آقای صالح تاکید کرد که هیچ کس فراتر از قانون نیست، هیچ رویداد تاریخی مشروعیت به مردم آزاری نمی‌دهد.

دیدار امرالله صالح با سفیر روسیه در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
صالح در دیدار با سفیر روسیه: حضور دولت مقتدر در افغانستان به نفع جهان است

معاون اول رییس جمهور گفت: "18 سنبله روز شهادت احمدشاه مسعود است و مردم آزاران به هیچ قوم و جریان فکری تعلق ندارند. ما در کنار قوای امنیتی هستیم و مراسم هژدۀ سنبله که از ارزش های ماست، باید باعزت، وقار و شرافت تجلیل گردد، نه اینکه با فیرهای هوایی و نفرت پراگنی، باعث آزار و اذیت مردم شود.

به گفته او، 18 سنبله روز قانون شکنی، نمایش اسلحه و خیابان گردی نیست ، بلکه روز شهید می‌باشد. در تمام نواحی شهر کابل از طریق برنامه میثاق امنیتی بخاطر تامین امنیت مردم اقدامات انجام می‌شود و ارگان‌های مربوطه ریشه‌های حوادث امنیتی را تشخیص خواهند کرد.

امرالله صالح گفت که برای بهبود وضعیت امنیتی هماهنگی کامل با بزرگان قومی، وکلای گذر، متنفذین به وجود آمده است. ما باید زمینۀ جذب دختران و زنان افغانستان را که تحصیلات دارند، به صفوف پولیس فراهم نمائیم و با این کار ساحۀ جرم را محدود سازیم.

 

این در حالی است که پیش از این شماری از هواداران شهید احمدشاه مسعود در سالروز شهادتش با راه اندازی کاروان‌ها در سطح شهر گشت و گذار کرده و اقدام به تیراندازی هوایی می‌کردند که در بسیاری موارد سبب درگیری با نیروهای امنیتی نیز شده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала