واکنش مقام‌های آلمان به صحبت اخیر لوکاشنکو درباره مسمومیت ناوالنی

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش مقام‌های آلمان به صحبت اخیر لوکاشنکو درباره مسمومیت ناوالنی
واکنش مقام‌های آلمان به صحبت اخیر لوکاشنکو درباره مسمومیت ناوالنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور بلاروس در دیدار با نخست وزیر روسیه گفته است که اظهارات مرکل درباره مسمومیت ناوالنی جعلی است.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس امروز پنجشنبه (3، آگوست) اعلام کرد، شنیده های بلاروس حاکی از آن است که اظهارات مرکل درباره مسمومیت ناوالنی از چهره های برجسته اپوزیسیون روسیه "جعلی" است.

لوکاشنکو در دیدار با میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه اظهار داشت که اظهارات آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در مورد "مسمومیت" ناوالنی جعلی است. بلاروس آماده است که اطلاعات بدست آمده را برای سرویس های اطلاعاتی روسیه ارسال کند.

اظهارنظر مرکل در مورد گزارش‌های مسمومیت ناوالنی با «نوویچوک» - اسپوتنیک افغانستان
اظهارنظر مرکل در مورد گزارش‌های مسمومیت ناوالنی با «نوویچوک»

کابینه آلمان در واکنش به اظهارات رئیس جمهور بلاروس گفت: "اظهارات آقای لوکاشنکو مطابق با واقعیت نیست. دیروز صدراعظم، وزیر امور خارجه و وزیر دفاع نظرات خود را در مورد مسمومیت ناوالنی بیان کردند. چیزی برای اضافه کردن وجود ندارد".

 دولت آلمان روز گذشته اعلام کرد که بر اساس نتایج متخصصان یک آزمایشگاه نظامی در این کشور، الکسی ناوالنی از شخصیت های اپوزیسیون روسیه با عنصری از گروه سم اعصاب "نوویچوک" مسموم شده است.

 این در حالی است که وزارت خارجه روسیه گزارش های آلمان درباره ناوالنی را بی اساس دانسته است.

قابل یادآوری‌ست، 20 آگوست الکسی ناوالنی از چهره های اپوزیسیون روسیه در راه بازگشت از شهر تومسک به مسکو در هواپیما دچار کسالت شد و به همین دلیل هواپیما ناچار به فرود اضطراری در شهر اومسک شد. سخنگوی ناوالنی از احتمال مسمومیت وی سخت گفت، اما بیمارستان اعلام کرد، که مسمومیت می تواند تنها یکی از دلایل احتمالی وضعیت وی باشد. ناوالنی از آن زمان در کما بوده و برای معالجه به آلمان منتقل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала