کرونا در چین؛ پروازهای بین‌المللی به پکن از سر گرفته شد

© AP Photo / Andy Wongکرونا در چین؛ پروازهای بین‌المللی به پکن از سر گرفته شد
کرونا در چین؛ پروازهای بین‌المللی به پکن از سر گرفته شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با کنترول و مهار ویروس کرونا، از امروز پنجشنبه پروازهای بین‌المللی به مقصد پکن و همچنان از این مبدا به کشورهای خارجی از سر گرفته می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سازمان هوانوردی چین روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به اینکه بیشتر پروازهای خارجی به میدان‌های پکن از اواخر ماه مارس به شهرهای دیگر چین منتقل شد قرار است از امروز این پروازها از طریق فرودگاه پکن انجام گردند.

پکن حدود 8 ماه درگیر مبارزه با بیماری کرونا بوده و موفق به مهار کامل آن شده است، در زمان حاضر حدود 20 روز است که در سراسر چین هیچ موردی از ابتلا به این ویروس گزارش نشده است و بیمارانی هم که به عنوان مبتلا ثبت می‌شوند از کشورهای دیگر به چین سفر کرده اند.

مایک پمپئو چین را خطرناک‌تر از روسیه می‌داند - اسپوتنیک افغانستان
مایک پمپئو چین را خطرناک‌تر از روسیه می‌داند

بر اساس این بیانیه در مرحله نخست، پروازهای خارجی به مقصد میدان هوایی پکن به 8 کشور تایلند، کامبوج و پاکستان در آسیا، یونان، دنمارک، اتریش و سویدن در اروپا و کانادا در امریکای شمالی محدود می‌شود.

در این بیانیه با اشاره به اینکه این 8 کشور جزو کشورهایی هستند که مسافران ورودی آنها به چین کمترین تعداد مبتلایان به کرونا را داشته اند آمده است که نخستین پرواز مستقیم بین‌المللی امروز پنجشنبه از «پنوم پن» پایتخت کامبوج به پکن با شرکت هوایی ایر چاینا انجام می‌شود.

مقامات چین می‌گویند از سرگیری پروازهای خارجی به پکن به معنای سهل تر شدن محدودیت ها در پایتخت نیست بلکه مقررات سخت و قرنطینه 14 روزه کماکان در سراسر چین از جمله پکن برقرار است و دو بار آزمایش اسید نوکلئیک برای مسافران الزامی است.

بر اساس مقررات موجود هر پرواز بین‌المللی به پکن اگر سه مسافر مبتلا به کرونا داشته باشد، پروازهایش به یک شهر دیگر هدایت خواهد شد در مراحل اولیه پروازهای مستقیم بین‌المللی به این شهر روزانه حدود 500 مسافر جابجا خواهند کرد.

از سرگیری پروازهای بین‌المللی به پکن نشان می‌دهد که دولت چین قصد دارد به تدریج به محاصره این شهر با نظر داشت مهار کامل کرونا پایان دهد این روند به عادی سازی شرایط کمک می‌کند اما تدابیر سرسختانه صحی برقرار است تا تعادل امور از بین نرود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала