دفتر نتانیاهو فروش تسلیحات پیشرفته به امارات را تکذیب کرد

عضو شوید
دفتر صدراعظم اسرائیل طی واکنش به گزارش روزنامه امریکایی مبنی بر عدم مخالفت وی با فروش تسلیحات پیشرفته به امارات عربی متحده، گفت ادعاهای غلط، چیزی را تغییر نمی‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به نوشته روزنامه «هاآرتص» در این بیانیه ضمن تکذیب گزارش مذکور آمده است: «تکرار ادعاهای اشتباه علیه صدراعظم نتانیاهو، چیزی را به واقعیت تبدیل نمی‌کند».

 نتانیاهو و ترامپ  - اسپوتنیک افغانستان
امریکا با اجازه اسرائیل به امارات تسلیحات می فروشد

دفتر نتانیاهو ادامه داد: «در هیچ نقطه‌ای از گفت‌وگو با امریکا که منجر به توافق تاریخی با امارات عربی متحده در تاریخ سیزدهم آگوست شد، نتانیاهو به فروش تسلیحات پیشرفته امریکا به امارات توافق نکرده است».

صبح امروز روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات آگاه به مذاکرات عادی‌سازی روابط بین تل‌آویو و ابوظبی نوشت، در محافل خصوصی با فروش تسلیحات پیشرفته امریکایی به امارات متحده عربی موافقت کرده است.

رئیس‌جمهور امریکا حدود سه هفته پیش عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل را اعلام کرد، اما از مشورت ها برای انجام معاملات تسلیحاتی میان واشنگتن-ابوظبی که در مسیری موازی در حال پیشرفت بود سخنی به میان نیاورد. 

با این حال، «تساحی هانقبی» وزیر امور شهرک‌ها در کابینه تل‌آویو چندی پیش گفته بود: «اسرائیل با فروش حتی یک پیچ از اف-35 به امارات مخالفت است. ما این موضوع را برای کنگره امریکا نیز شفاف‌سازی خواهیم کرد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала