دقیق ترین نگاره ای خورشید

© Photo / KISدقیق ترین نگاره ای خورشید
دقیق ترین نگاره ای خورشید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان اروپایی موفق شده اند دقیق ترین عکس ها از خورشید را در طول تاریخ بگیرند.
خورشید گرفتگی در ارجنتین - اسپوتنیک افغانستان
خورشید گرفتگی کامل

به گزارش اسپوتنیک، مجله علمی Astronomy & Astrophysics نوشته است، که نگاره های خورشید با تلسکوپ GREGOR که در جزیره تنریف اسپانیا نصب شده، گرفته شده است.

تجهیزات نوری این امکان را به کارشناسان می دهد تا جزئیات تا 50 کیلومتری سطح یک جرم آسمانی را بررسی کنند. دانشمندان گفته اند، که این یک نتیجه چشمگیر است و یادآوری کرده اند که قطر خورشید حدود 1.4 میلیون کیلومتر است. به گفته ستاره شناسان، این مانند دیدن یک سوزن کوچک در یک زمین فوتبال از یک کیلومتری آن است.

سویتلانا بردیوگینا، استاد دانشگاه فرایبورگ (آلمان) گفت: "اکنون ما یک ابزار قدرتمند برای حل معماهای روی خورشید داریم". تجهیزات نوری جدید GREGOR به ستاره شناسان اجازه می دهد تا به طور دقیق میدان های مغناطیسی، همرفت، تلاطم، لکه های خورشید و سایر پدیده های رخ داده در این ستاره را مطالعه کنند.

دانشمندان متذکر شدند، که تجهیزات نوری جدید تلسکوپ به معنای واقعی کلمه از ابتدا ایجاد شده است. پیش از این، یک دستگاه پیچیده به دلیل مشکلات سیستم نوری به درستی کار نمی کرد. متخصصان موفق به تعویض دو آینه سهموی خارج از محور و پرداخت آنها با دقت شش نانومتر شدند که قابل مقایسه با قطر یک ده هزارم موی انسان است.

یادآوری می کنیم، که در ماه جنوری، بنیاد ملی علوم ایالات متحده دقیق ترین تصویر از سطح خورشید را که تاکنون ثبت شده است، منتشر کرد. به لطف عکس های گرفته شده با تلسکوپ نصب شده در هاوایی، دانشمندان توانایی بررسی دقیق ساختار ستاره و تاج آن را پیدا خواهند کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала