پنتاگون: نوسازی "تمام قدرت هسته‌ای" خود را به روسیه نشان خواهیم داد

CC BY-SA 2.0 / Mariordo59 / Aerial view of the Pentagon, Arlington, VAپنتاگون: نوسازی "تمام قدرت هسته‌ای" خود را به روسیه نشان خواهیم داد
پنتاگون: نوسازی تمام قدرت هسته‌ای خود را به روسیه نشان خواهیم داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون دستیار وزارت دفاع آمریکا وعده سپرده است که روسیه و چین به عنوان رقبای اصلی ایالات متحده تا رسیدن به سال 2023 شاهد نوسازی "تمام توانمندی هسته‌ای" کشورش خواهند بود.

به گزارش اسپوتنیک، رابرت سوفر معاون دستیار وزارت دفاع ایالات متحده گفت، آمریکا  در یک اقدام مشابه، کار نوسازی نیرو های هسته‌ای خود را در پاسخ به اقدامات مسکو در خصوص مدنیزاسیون نیرو های هسته‌ای این‌کشورآغاز کرده و این برنامه را تا سال 2023 تکمیل خواهد کرد.

سوفر در سخنرانی خود در انستیتوت میچل گفت: "روشن است که آنها قبلاً به نوسازی نیروهای خود مشغول بوده اند و ما هنوز این کار را شروع نکرده ایم. بنابراین نمی توان گفت که برنامه های هسته ای ما منجر به مدرنیزه شدن هسته ای آنها شد. ابتدا آنها (روسیه) این کار را شروع کردند.

Заместитель министра обороны РФ Анатолий Антонов - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ روسیه به اتهام آمریکا در خصوص رقابت تسلیحاتی

 به گفته این مقام پنتاگون ، ایالات متحده "در آستانه انتقال از مرحله مفهومی به مرحله مهندسی برای خرید واقعی این سیستم ها است." وی افزود: "تارسیدن به  سال 2030 روسیه و چین شاهد قدرت كامل نوسازی هسته ای ما خواهند بود."

 معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست‌های دفاع هسته‌ای و موشکی با این حال روسیه را به راه‌اندازی رقابت تسلیحاتی در حوزه سلاح‌های غیر استراتژیک متهم کرد.

این اظهارات یک مقام پنتاگون در حالی مطرح می‌شود که آمریکا از یکی از مهمترین پیمان‌های کنترل سلاح‌های هسته‌ای خارج شده و در حال مذاکره با روسیه برای تمدید پیمان «نیواستارت» است که در سال 2021 منقضی می‌شود.

اظهارات در مورد "تهدید روسیه" به طور دوره ای توسط سیاستمداران غربی ، اغلب از کشورهای بالتیک و پولند، بیان می شود. مسکو بارها تأکید کرده است که روسیه هرگز به هیچ یک از کشورهای ناتو حمله نخواهد کرد. به گفته سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، اتحاد آتلانتیک شمالی به خوبی از این امر آگاه است ، اما به راحتی از این بهانه برای استقرار نیروهای بیشتر در نزدیکی مرزهای روسیه استفاده می کند. مسکو بارها از استقرار نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала