تحقیق: 60 در صد طالبان آزاد شده از زندان به جنگ برگشته‌اند

عضو شوید
یافته‌های تحقیق جدید یک نشریه خارجی نشان می‌دهد که بیشتر طالبان آزاد شده تعهدشان را زیر پا گذاشته و دوباره به میدان جنگ برگشته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از تکمیل روند آزادی پنج هزار زندانی طالبان، یافته‌های یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که بیشتر طالبان آزاد شده تعهدشان را زیر پا گذاشته و دوباره به میدان جنگ برگشته‌اند.

مجله‌ فارین‌ پالیسی گزارش داد که به یک تحقیق منتشر نشده‌ از یک دانشگاه در ایرلند شمالی دست‌ یافته که نشان می‌دهد بیش از 60 درصد زندانیان طالب پس از رهایی، به فعالیت‌های جنگی برگشته و شماری از آنان به‌عنوان فرماندهان نظامی و ولسوال‌های خودخوانده طالبان گماشته شده‌اند.

 خطرناک زندانیان طالبان امروز آزاد می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
خطرناکترین زندانیان طالبان امروز آزاد می‌شوند

این تحقیق که از سوی افغانستان‌پژوهان مشهور تهیه شده و نسخه‌ای از آن پیش از نشر در اختیار مجله‌ فارین پالیسی قرار گرفته، نشان می‌دهد که از میان 108 زندانی پیشین طالبان که در این تحقیق با آنان گفتگو شده، 68 درصد آن‌ها دوباره در برابر دولت سلاح گرفته‌اند و حتی شماری از آنها به‌عنوان فرماندهان نظامی و ولسوال‌های خودخوانده این گروه گماشته شده‌اند.

بر اساس این تحقیق، تنها هشت درصد از زندانیان آزاد شده که می‌خواهند دوباره به میدان‌های جنگ برگردند، با مخالفت خانواده‌هایشان به ویژه همسران‌ خود رو به رو شده‌اند.

24 تا 27 درصد زندانیان آزاد شده هم به دلایل مختلف قصد ندارند دوباره به میدان‌های جنگ برگردند.

پیش از این مقام‌های حکومت افغانستان ادعا داشتند که زندانیان رها شده طالبان دوباره به میدان جنگ بازگشته اند اما طالبان این ادعا را رد کردند.

دولت افغانستان پیشتر اطمینان داده بود که در این زمینه از زندانیان، پیش از آزادی شان تعهد کتبی گرفته می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала