رئیس‌جمهور غنی: افغانستان را کسی تقسیم کرده نمی‌تواند

© Photo / ARGرئیس‌جمهور غنی: افغانستان را کسی تقسیم کرده نمی‌تواند
رئیس‌جمهور غنی: افغانستان را کسی تقسیم کرده نمی‌تواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور افغانستان شام روز گذشته در مراسم افتتاح مسابقات دور هفتم لیگ کرکت شپگیزه گفت که افغانستان را کسی تقسیم کرده نمی‌تواند.

به گزارش اسپوتنیک، در این روزها آغاز مذاکرات بین‌الافغانی صلح میان دولت افغانستان و طالبان یکی از مهم‌ترین موضوعات این کشور است، اما محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور این کشور هشدار داد که «افغانستان را کسی تقسیم کرده نمی‌تواند».

غنی - اسپوتنیک افغانستان
رییس جمهور در مراسم افتتاحیه لیگ کریکت شپگیزه: بازیکنان ما سفیران ما اند + عکس

آقای غنی تاکید کرد: «افغانستان را کسی تقسیم کرده نمی‌تواند، در افغانستان من و تو نیست، ما هستیم و ارادۀ ملی ما را هیچ کسی زیر پا نمی‌تواند».

رئیس‌جمهور افغانستان این اظهارات را در آستانه آغاز مذاکرات بین‌الافغانی صلح بیان کرد و قرار است مذاکرات بین‌الافغانی در آینده خیلی نزدیک آغاز شود.

روند مبادله زندانیان میان دولت افغانستان و گروه طالبان پایان یافته و هر دو جانب برای شروع این  مذاکرات آماده شده اند.

پیش از این، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در توییترش نوشت، تیم مذاکره‌کننده این گروه اعلام شد و 21 عضو خواهد داشت.

مجاهد در ادامه نوشت، مولوی عبدالحکیم رئیس تیم مذاکره‌کننده طالبان و شیرمحمد عباس ستانکزی معاون وی تعیین شدند، همچنان محمد نعیم وردک به عنوان سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر معرفی شد.

از سوی دیگر، هیأت مذاکره‌کننده دولت افغانستان به ریاست محمد معصوم ستانکزی نیز آماده شده و قرار است این هیأت در هفته جاری به قطر سفر کند.

همچنان، وزارت امور خارجه امریکا نیز به تازگی اعلام کرد که زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه واشنگتن برای صلح افغانستان برای تأمین صلح به دوحه قطر رفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала