کرونا در افغانستان؛ شناسایی 74 مورد جدید و مرگ سه نفر در 24 ساعت گذشته

© Photo / Ministry of Public Health of Afghanistanکرونا در افغانستان؛ شناسایی 74 مورد جدید و مرگ سه نفر در 24 ساعت گذشته
کرونا در افغانستان؛ شناسایی 74 مورد جدید و مرگ سه نفر در 24 ساعت گذشته  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت افغانستان می‌گوید که در یک شبانه روز گذشته، 74 مورد جدید کرونا در کشور ثبت شده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه امروز یکشنبه (16 سنبله) اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته، 420 نمونۀ مشکوک به ویروس کرونا در لابراتوارهای این وزارت تست شده که نتایج آزمایش 74 مورد آن مثبت تشخیص شده است. به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به 38 هزار و 398 نفر افزایش یافته است.

سازمان جهانی صحت شمار مبتلایان کرونا در جهان را اعلام کرد  - اسپوتنیک افغانستان
سازمان جهانی صحت شمار مبتلایان کرونا در جهان را اعلام کرد

وزارت صحت عامه می‌گوید در یک شبانه روز گذشته، 460 فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته‌اند و شمار بهبودیافتگان به 30 هزار و 537 نفر رسیده است.

همچنان در بیست‌وچهار ساعت گذشته، سه نفر در اثر ابتلا به کرونا جان داده‌اند. شمار فوتی‌های ناشی از بیماری کووید-19 در افغانستان به یک‌ هزار و 412 نفر رسیده است.

در تاریخ 31 دسمبر سال 2019 ، مقامات چینی به سازمان جهانی صحت از شیوع ذات الریه ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (ولایت هوبی) اطلاع دادند. کارشناسان دریافتند که عامل ایجاد کننده این بیماری ویروس جدید کرونا است، بعداً این بیماری رسماً کووید-19 نامگذاری شد.

سازمان جهانی صحت در تاریخ 11 ماه مارچ سال روان اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. طبق آخرین داده‌های این سازمان، در سراسر جهان بیش از 26 میلیون 468 هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند و کرونا جان 871 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала