9 ماده غذایی سودمند برای قلب

© Depositphotos.com / Andron198219829 ماده غذایی سودمند برای قلب
9 ماده غذایی سودمند برای قلب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک کارشناس تغذیه به تشریح 9 ماده غذایی سودمند برای سلامت قلب و عروق پرداخت.

کارآمدترین ویتامین برای قلب  - اسپوتنیک افغانستان
کارآمدترین ویتامین برای قلب 
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه Sözcü، ریتم زندگی مدرن و رژیم غذایی ناسالم بر وضعیت سیستم قلبی-عروقی تأثیر منفی می گذارد.

فاطمه بایسال یوسف، کارشناس تغذیه بر این باور است که تغذیه مناسب کلید قلب سالم است. این کارشناس تغذیه به تشریح مواد غذایی که باید در رژیم غذایی هر فرد برای داشتن قلبی سالم وجود داشته باشد، می‌پردازد.

سیر اثر مفیدی بر رگ های خونی دارد و خطر دچار شدن به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. یوسف توصیه می کند، که هر روز یک حبه سیر پس از له شدن باید خورده شود.

ماهی و روغن ماهی از لخته شدن خون جلوگیری می کند و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در آن دارای خواص انتی اکسیدان بالایی هستند. این متخصص توصیه می کند، که ماهی به صورت کبابی یا بخارپز مصرف شود.

چهارمغز و فندق سرشار از اسیدهای امگا 3 و ویتامین E هستند که دارای خواص انتی اکسیدان بالا و همچنین منیزیم و فیبر هستند. یوسف توصیه می کند شش تا هفت مغز فندق و دو تا سه عدد چهار مغز، سه بار در هفته خورده شوند.

بذر کتان همچنین خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. این پزشک توصیه می کند که یک قاشق غذاخوری دانه کتان تازه آسیاب شده در روز خورده شود و یا به غذاهایی مانند ماست یا سوپ اضافه شود.

آرد جو دوسر، چاودار و آردهای غلات کامل دارای ویتامین های B و E و مفید برای سلامتی هستند. چای سبز به دلیل اینکه حاوی پلی فنول‌ها که خاصیت انتی اکسیدانی دارند، است از بروز بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.

یوسف همچنین به فواید انگور سرخ، بادمجان رومی و تربوز که دارای خواص انتی اکسیدانی و مفید برای سلامت قلب هستند، اشاره می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала