حمله انتحاری علیه نیروهای امریکا در سومالی

© REUTERS / Ismail Taxtaسومالی
سومالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حمله انتحاری منتسب به گروه الشباب در جنوب سومالی به جراحت یک نظامی امریکایی و کشته شدن سه سرباز کوماندو سومالی منجر شد.

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام دولت سومالی دوشنبه شب به وقت تهران از انفجار خودروی بمب گذاری شده در جنوب این کشور از سوی عناصر گروه الشباب و تلفات وارده شده بر نیروهای اردوی این کشور و یک نظامی امریکایی خبر داد.

تروریستها پایگاه نظامی سومالی را اشغال کردند - اسپوتنیک افغانستان
تروریستها پایگاه نظامی سومالی را اشغال کردند

به نوشته خبرگزاری «رویتر» یک مقام دولت سومالی در این زمینه گفت که سه کماندوی اردوی سومالی این کشور و یک افسر  نظامی امریکایی در پی انفجار خودروی بمبگذاری شده در مقابل یک پایگاه نظامی در جنوب این کشور کشته شدند. در این حادثه دو نظامی سومالیایی  نیز مجروح شدند.

مقام سومالیایی  وضع صحی سرباز امریکایی را وخیم ارزیابی کرد، اما سخنگوی قرارگاه نیروهای  امریکا در افریقا مدعی شده که این سرباز امریکایی  با وجود جراحت از وضعیت مناسبی برخوردار است. سخنگوی  نیروهای امریکا در افریقا افزود که در این حمله دستکم یکی از نیروهای گروه الشباب کشته  شده است. الشباب در بیانیه‌ای مدعی شد که در این حمله یک نظامی آمریکایی کشته شده است.

گروه تروریستی الشباب که در اوایل سال 2004 اعلام موجودیت کرده، یک گروه مسلح با گرایشات فکری وابسته به القاعده است و تا کنون عملیات‌های تروریستی زیادی انجام داده که به کشته شدن صدها نفر منجر شده است.

دولت سومالی در سال 2011 گروه تروریستی الشباب را از موگادیشو مرکز این کشور بیرون راند اما این گروه همچنان بخش وسیعی از روستاهای سومالی را تحت سیطره خود دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала