واکنش یکی از سازندگان ماده "نوویچوک" به خارج شدن ناوالنی از کما

© REUTERS / Shamil ZhumatovБлогер Алексей Навальный на посвященном убийству Бориса Немцова митинге против поправок в Конституцию
Блогер Алексей Навальный на посвященном убийству Бориса Немцова митинге против поправок в Конституцию - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از سازندگان ماده «نوویچوک» بیان داشت که خارج شدن الکسی ناوالنی از کما تایید می کند که مسمومیت او از این ماده نبوده است.

به گزارش اسپوتنیک دانشمند لئونید رینک که مستقیما در توسعه ماده جنگی شرکت داشت در این خصوص اطلاع داد.

   ناوالنی از حالت کما مصنوعی بیرون آمد - اسپوتنیک افغانستان
ناوالنی از حالت کما مصنوعی بیرون آمد

وی بیان داشت: "من فرضیه مسمومیت ناوالنی را کنار می گذارم برای آنکه هیچ علائمی وجود ندارد. اما حتی اگر غلظت استفاده شده 400 برابر کمتر از دوز کشنده باشد، او از کما خارج می شد اما مردمک تنگی ( منقبض شدن مردمک چشم) در هر صورت وجود داشت. در اینجا چنین علائمی وجود ندارد".

به گفته ی وی "نوویچوک" برای این تهیه شد که در میدان جنگ به جای سلاح هسته ای استفاده شود و 100 درصد کشندگی دارد. پس این "نوویچوک" نیست.

قابل یادآوری‌ست، 20 آگوست الکسی ناوالنی از چهره های اپوزیسیون روسیه در راه بازگشت از شهر تومسک به مسکو در هواپیما دچار کسالت شد و به همین دلیل هواپیما ناچار به فرود اضطراری در شهر اومسک شد. سخنگوی ناوالنی از احتمال مسمومیت وی سخت گفت، اما بیمارستان اعلام کرد، که مسمومیت می تواند تنها یکی از دلایل احتمالی وضعیت وی باشد. ناوالنی از آن زمان در کما بوده و برای معالجه به آلمان منتقل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала