نبیل: تغییرات در تیم طالبان حساب شده و برای دفاع از «امارت اسلامی» است

© Photo / Facebook/RNرحمت الله نبیل
رحمت الله نبیل  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس سابق امنیت ملی افغانستان گفت که ترکیب تیم مذاکره کننده جدید طالبان فراگیرتر و تغییرات در آن حساب شده و برای دفاع از «امارت اسلامی» صورت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، رحمت‌الله نبیل، رئیس سابق امنیت ملی افغانستان در واکنش به تغییرات اساسی در تیم مذاکره کننده طالبان در آستانه مذاکرات بین‌الافغانی گفت که این تیم فراگیرتر و گزینش اعضای آن نیز حساب شده است تا در روند گفت‌وگوها از «امارت اسلامی» دفاع کنند.

وی افزود، این در حالی است که جمهوری در انحصار چند نفر در ارگ ریاست جمهوری است.

Afghanistan's Taliban delegation arrive for the agreement signing between Taliban and U.S. officials in Doha, Qatar, Saturday, Feb. 29, 2020. - اسپوتنیک افغانستان
فهرست هیئت مذاکره کننده طالبان نهایی شد

نبیل ادامه داد که طالبان احتمالاً به ازای آتش‌بس خواستار ایجاد دولت موقت در افغانستان خواهد شد و تصریح کرد که پس از تغییرات در تیم مذاکره طالبان، دولت افغانستان نیز باید رئیس تیم مذاکره کننده را تغییر دهد تا آنها بتوانند براساس آیات قرآن و روایات از نظام جمهوری حمایت کنند.

رهبر طالبان در حکمی اعلام کرد که تیم مذاکره کننده این گروه 21 عضو خواهد داشت و «مولوی عبدالحکیم» رئیس تیم، «شیرمحمد عباس استانکزی» معاون و «محمد نعیم وردک» نیز سخنگوی جدید دفتر سیاسی طالبان است.

گفتنی است که  مولوی عبدالحکیم قاضی القضات طالبان و از نزدیکان ملا اختر محمد منصور، رهبر سابق این گروه است که پس از کشته شدن ملا منصور در حمله پهپادی آمریکا و تعیین رهبر جدید نیز جایگاه خویش را حفظ کرد.

منابع نزدیک به طالبان می‌گویند که مهم‌ترین فتواهای این گروه از سوی مولوی عبدالحکیم صادر می‌شوند و این مقام طالبان با صلاحیت کامل در میز گفت‌گوها در برابر هیئت حکومت افغانستان چانه‌زنی خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала