صدیقی: هیئت مذاکره کننده دولت برای گفتگو با طالبان کاملا آماده است

© Photo / Sediq Sediqqi / Sediq Sediqqiصدیقی: زمان گفتگوهای رو در رو میان حکومت و طالبان تعین نشده است
صدیقی: زمان گفتگوهای رو در رو میان حکومت و طالبان تعین نشده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانمستان ابراز داشته است که هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان برای گفتگو های قطر کاملا آماده است.

به گزارش اسپوتنیک، صدیق صدیقی سخنگوی رئیس جمهور غنی بعد از ظهر امروز دوشنبه در یک نشست خبری در کابل ابراز داشت که تیم مذاکره کننده دولت افغانستان برای شرکت در مذاکرات بین‌الافغانی که قرار است در قطر برگزار شود، کاملا آماده می‌باشد.

به گفته آقای صدیقی، مسایل تخنیکی برای آغاز مذاکره با طالبان حل شده و حکومت روند صلح را با تمام خطرات احتمالی آن مدیریت خواهد کرد.

سخنگوی ارگ ریاست جمهوری گفت: "ما به مردم افغانستان اطمینان می‌دهیم که پروسه صلح را با تمام چالش و خطرات احتمالی آن مدیریت خواهیم نمود و همچنان تمام پروسه را با شفافیت پیش خواهیم برد و تمام جزئیات آنرا با مردم افغانستان در میان می‌گذاریم".

آقای صدیقی تاکید کرد رئیس جمهور افغانستان در پروسه صلح همانطوری که خودش اعلام کرد به هیچ کسی باج نمی‌دهد و به معامله هم حاضر نخواهد شد. رییس جمهور چندی پیش گفته بود که "اگر دنیا بالای ما معامله کند به آن جواب رد می‌دهیم".

   نماینده‌ی ویژه آمریکا برای آغاز گفتگوهای میان‌افغانان به قطر رفت   - اسپوتنیک افغانستان
نماینده‌ی ویژه آمریکا برای آغاز گفتگوهای میان‌افغانان به قطر رفت

از سوی دیگر، «ناجیه انوری» سخنگوی وزارت دولت در امور صلح تاکید می‌کند که افغانستان برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی آمادگی کامل دارد و طالبان نیز باید هرچه زودتر برای شروع مذاکرات آماده شود.

گفتگوهای صلح قرار است در قطر برگزار شوند. هنوز تاریخ دقیق آغاز این گفتگو ها مشخص نیست، اما هیئت طالبان به دوحه پایتخت قطر رفته است. زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان نیز روز جمعه به دوحه سفر کرده است.

طالبان در ماه فبروری با حکومت ایالات متحده امریکا موافقت نامه یی را امضا کردند که خروج تدریجی نیروهای ایالات متحده امریکا شامل آن بود.  پیش شرط خروج، کاهش خشونت ها در افغانستان تعیین شده بود. ایالات متحده امریکا پس از حملات تروریستی 11 سپتمبر  سال 2001 میلادی در این کشور حضور نظامی دارد و حکومت آن وقت طالبان را سرنگون کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала