پیشتازی جدی بایدن از ترامپ در نظرسنجی اخیر

© AP Photo / Matt Rourke / Patrick Semansky پیشتازی جدی بایدن از ترامپ در نظرسنجی اخیر
 پیشتازی جدی بایدن از ترامپ در نظرسنجی اخیر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داده، جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا به میزان قابل توجهی بر رقیب جمهوری‌خواه خود یعنی دونالد ترامپ برتری دارد.

به گزارش اسپوتنیک،  نتایج نظرسنجی مشترک شبکه  СBS نیوز و موسسه یو گاو YouGov که دیروز یکشنبه منتشر شد نشان می‌دهد جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 10 درصد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا جلوتر است.

بر اساس نظرسنجی بیش از نیمی از رای‌دهندگان احتمالی معادل 52 درصد گفتند، در انتخابات ریاست جمهوری به جو بایدن رای می‌دهند و در مقابل ۴42۲ درصد گفتند که در این انتخابات به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا رای خواهند داد.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که سه درصد نیز گفته‌اند مطمئن نیستند که در انتخابات به چه کسی رای می‌دهند و همچنین سه درصد هم گفتند که به نامزد دیگری رای خواهند داد.

پشتیبانی برادر زاده بن‌لادن از ترامپ/ شکست ترامپ منجر به رقم خوردن 11 سپتامبر دیگر می شود - اسپوتنیک افغانستان
پشتیبانی برادر زاده بن‌لادن از ترامپ/ شکست ترامپ منجر به رقم خوردن 11 سپتامبر دیگر می شود

بخش عمده حمایت از بایدن از جانب رای‌دهندگان احتمالی بوده است که با ترامپ مخالفند. 49 درصد حامیان احتمالی بایدن گفتند، دلیل اصلی این رای آنها در انتخابات ماه نوامبر مخالفت با ترامپ است، در حالی که 32 درصد گفتند علت این است که در اصل از این معاون رئیس جمهور سابق آمریکا خوششان می‌آید.

اما حمایت ترامپ به صورت قاطعی از احساسات رأی دهندگان در قبال رئیس جمهور نشأت می‌گیرد و 73 درصد از حامیان او می‌گویند «عمدتا به این دلیل» می‌خواهند به رئیس جمهور آمریکا رأی دهند که ترامپ را دوست دارند و تنها 18 درصد گفتند که «عمدتا مخالفت با بایدن» دلیل رأی دادن آن‌ها به ترامپ محسوب می‌شود.

انتخابات ریاست جمهور آمریکا قرار است در تاریخ سوم نوامبر امسال (2020) برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала