دانشمندان: ششمین انقراض جمعی حیوانات در حال وقوع است

© Photo / Peter Trusler/Monash Universityدانشمندان: ششمین انقراض جمعی حیوانات در حال وقوع است
دانشمندان: ششمین انقراض  جمعی حیوانات در حال وقوع است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از دانشمندان در پی یک تحقیق تازه و به دنبال هشدارهای پیشین، از آغاز ششمین انقراض بزرگ حیوانات در روی زمین خبر داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان در پی یک تحقیق  هشدار می دهند که سیاره ما با ششمین انقراض دسته جمعی حیوانات روبرو است. به گفته آنها ، اقدامات انسان برای حل این مشکل موجودیت بیشتر نه تنها برادران کوچک تر ما "حیوانات" را در سیاره ما، بلکه بقای بشریت را نیزتعیین خواهد کرد.

 نتایج این تحقیق در مجله علمی Science Advances  منتشر شده است.

Expression of despair - اسپوتنیک افغانستان
امکان انقراض نسل مردها

طبق پیش بینی کارشناسان  تا سال 2100 احتمال دارد حدود 550 گونه‌ای از پستانداران از سیاره ما ناپدید شوند. اگر مردم به جدی بودن این مسئله توجه نه کرده و برخی اقدامات برای از بین بردن این خطر را آغاز نکنند ، وضعیت بدتر خواهد شد. دانشمندان متذکر می شوند که "زمان کمتر" برای حل این مشکل باقیمانده است.

  گفته شده است که در حال حاضر 50 درصد حیواناتی که زمانی بر روی زمین زندگی می‌کردند، از بین رفته‌اند.

بشریت تقریباً به طور کامل مسئول انقراض بسیاری از حیوانات در دهه های اخیر است. با این وجود و علی رغم سناریوی "هشدار دهنده" ، انسان می تواند حتی هزاران گونه را نجات دهد.

دانشمندان می‌گویند که جلوگیری ازاین روند نیازمند یک استراتژی حفاظت هدفمند و موثر است. برای این کار باید تلاش‌های محلی در جهت حفظ جانوران و زیستگاه‌ها، در کنار اقدامات جهانی برای جلوگیری از بالا رفتن دمای زمین بیش از حد مجاز، صورت پذیرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала