پدیدار شدن بیماری همه گیر جدید در جهان

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر پدیدار شدن بیماری همه گیر جدید در جهان
پدیدار شدن بیماری همه گیر جدید در جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نداشتن دسترسی میلیون ها نفر به غذای سالم باعث پدید آمدن بیماری جدید همه گیر در جهان می شود. 
ساخت شهری در چین برای بکارگیری در زمان گسترش بیماری همه گیر  - اسپوتنیک افغانستان
ساخت شهری در چین برای بکارگیری در زمان گسترش بیماری همه گیر 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، پس از بیماری ویروس کرونا میلیون ها نفر دسترسی به غذای سالم را از دست می دهند و این مسئله چاقی را در سراسر جهان تشدید می کند و می تواند باعث پدید آمدن یک بیماری همه گیر دیگر در جهان شود. 

بر پایه پیش بینی های سازمان ملل، پایان سال روان میلادی، بیش از 130 میلیون نفر با گرسنگی روبرو خواهند شد، اما چاقی در کشورهای پیشرفته تهدیدی جدی تری برای انسان ها خواهد بود.
در جریان گسترش بیماری همه گیر ویروس کرونا، مردم در سراسر جهان از درآمد محروم بودند، به همین دلیل مجبور به پس انداز در غذا می شوند و غذاهای ناسالم، به ویژه فست فود را انتخاب می کنند.
در حال حاضر، شمار افراد دارای اضافه وزن چندین برابر بیشتر از افراد گرسنه است، این امر به ویژه در کشورهای پیشرفته قابل توجه است.
بنابراین، دو سوم انگلیسی ها در حال حاضر دارای اضافه وزن یا چاقی هستند. در نتیجه، از هر هفت مرگ یک نفر در کشور ناشی از رژیم های غذایی ناسالم است، که به طور مداوم هزینه های پزشکی را افزایش می دهد. روشن شده است که افراد دارای اضافه وزن بیشتر در معرض دیابت، بیماری های قلبی عروقی و انکولوژی هستند.
در حال حاضر، طبق برآوردهای سازمان ملل، سه میلیارد نفر در سراسر جهان توانایی تهیه رژیم غذایی سالم را ندارند، که این امر پیش زمینه های ظاهر شدن اضافه وزن را ایجاد می کند. این، به نوبه خود، شبیه یک همه گیری جدید است.
اگر اقدامی انجام نشود، به دلیل اضافه وزن و مشکلات بهداشتی ناشی از آن در دهه آینده، هزینه های مراقبت های بهداشتی در جهان 1.3 تریلیون دالر در سال رشد می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала