توافق روسیه برای ارسال 32 میلیون دوز واکسن SPUTNIK V به مکزیک

© Photo / RDIFPhoto production of the Russian Sputnik V vaccine
Photo production of the Russian Sputnik V vaccine - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه از تأمین 32 میلیون دوز واکسن روسی SPUTNIK V برای مکزیک خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه توافق‌نامه‌ای را برای ارسال 32 میلیون دوز واکسن روسی SPUTNIK V  ساخت این کشور با مکزیک به امضاء رسانید.

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و شرکت دارویی لندشتاینر سانتیکال اعلام کردند که  توافق نامه ای را برای تهیه 32 میلیون دوز واکسن COVID-19 روسی Sputnik V  به برای مکزیک به امضاء رساندند.

ارسال پارتی اول این واکسن برای ماه نوامبر برنامه ریزی شده است.

آزمایش واکسن کرونای شرکت «آسترازنکا» متوقف شد - اسپوتنیک افغانستان
آزمایش واکسن کرونای شرکت «آسترازنکا» متوقف شد

در این بیانیه این نهاد روسی آمده است: "صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و شرکت دارویی لندشتاینر سانتیکال توافق نامه ای را برای تهیه 32 میلیون دوز واکسن Sputnik V روسیه ( برای حداقل25 در صد از جمعیت مکزیک کافی خواهد بود) برای آن‌کشور به امضاء رساندند".

این در حالی است که پیشتر "مارسلو ابرارد" وزیر امور خارجه مکزیک، پس از دیدار با "ویکتور کورونلی" سفیر روسیه در این کشور گفت: «مکزیک علاقه مند است تا در آینده نزدیک واکسن روسی علیه عفونت ویروس کرونا را دریافت کند.»

گفتنی است واکسن Sputnik V که حدود یک ماه پیش به صورت رسمی در روسیه ثبت شد، در سه مرحله آزمایش شد که مرحله سوم ان هفته گذشته صورت گرفت و در آن 3 هزار داوطلب در مسکو شرکت کردند.

پیش از این کشورهای دیگری نیز به در اختیار داشتن واکسن " Sputnik V " تولید شده در روسیه برای پیش گیری از عفونت کووید-19 ابراز علاقه‌مندی کرده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала