آزمایش واکسن کرونای شرکت «آسترازنکا» متوقف شد

© REUTERS / AAP Image/Dan Himbrechtsآزمایش واکسن کرونای شرکت «آسترازنکا» متوقف شد
آزمایش واکسن کرونای شرکت «آسترازنکا» متوقف شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت «آسترازنکا» تایید کرد که آزمایش های بالینی واکسن این شرکت در آمریکا و در دیگر کشورها متوقف شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Stat News شرکت «آسترازنکا» اعلام کرده که به دلیل عوارض جانبی احتمالی در یک داوطلب طبق این گزارش، شرکت «آسترازنکا» توضیح بیشتری در خصوص این بیماری ارائه نکرده اما گفته است، این داوطلب دچار یک بیماری بالقوه نامشخص شده است.

طبق این گزارش، شرکت «آسترازنکا» توضیح بیشتری در خصوص این بیماری ارائه نکرده اما گفته است، این داوطلب دچار یک بیماری بالقوه نامشخص شده است.

واکسن ، شرکت «آسترازنکا» که به همکاری متخصصان آکسفورد در حال تولید است، در ماه آگست وارد مرحله سوم آزمایشات خود در ایالات متحده شد. آزمایشات اولیه واکسن در انگلیس  برزیل و آفریقای جنوبی انجام شد.

دومین واکسن روسی ضد کرونا نشان داده شد - اسپوتنیک افغانستان
دومین واکسن روسی ضد کرونا نشان داده شد

شرکت «آسترازنکا» می‌گوید، از آنجا که مشخص نیست که بیماری این داوطلب به دلیل عوارض واکسن باشد، براساس استانداردهای ایمنی موجود٬ کارآزمایی بالینی روی واکسن متوقف می شود تا داده و اطلاعات در این زمینه مورد بازبینی قرار گیرد.

سخنگوی شرکت «آسترازنکا» گفته است، بیماری این داوطلب در جریان نمونه گیر‌‌ی‌های تصادفی کارآزمایی بالینی واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد مشخص شد و داوطلبانه این کارآزمایی به طور موقت متوقف می‌شود تا توسط یک کمیته مستقل مورد بازبینی قرار گیرد.

شرکت «آسترازنکا» ماه گذشته با جذب 30 هزار داوطلب آزمایش مرحله سوم واکسن خود در آمریکا را آغاز کرد.

دو واکسن در آمریکا هم اکنون در مرحله نهایی کارآزمایی بالینی خود قرار دارند. شرکت آمریکایی «مدرنا» درحال تکمیل آزمایش یک واکسن است. شرکت‌های داروسازی «فایزر» و «بیون تک» نیز در مرحله نهایی یک واکسن هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала