پوتین در اجلاس شانگهای: وضعیت در افغانستان همچنان پر تنش است

© Sputnik / Grigoriy Sisoevپوتین در اجلاس شانگهای: وضعیت در افغانستان همچنان پر تنش است
پوتین در اجلاس شانگهای: وضعیت در افغانستان همچنان پر تنش است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه ضمن اشاره به توجه ویژه سازمان همکاری شانگهای به مسائل امنیتی در اوراسیا و مناطق مجاور گفت، خطر تروریستم جدی است تبادل غیرقانونی مواد مخدر، جرایم سازمان یافته و اینترنتی نیز افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمموری روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد، نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در ماه نوامبر به صورت ویدیو کنفرانس برگزار خواهد شد، در این نشست تقویت تعاملات میان کشورهای عضو مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پوتین: سازمان همکاری شانگهای به چالش های جدید مرتبط با کرونا واکنش نشان می دهد - اسپوتنیک افغانستان
پوتین: سازمان همکاری شانگهای به چالش های جدید مرتبط با کرونا واکنش نشان می دهد

رئیس جمهور روسیه ضمن اشاره به توجه ویژه سازمان همکاری شانگهای به مسائل امنیتی در اوراسیا و مناطق مجاور، افزود: "وضعیت در افغانستان همچنان پر تنش است. درگیری ها در خاورمیانه و شمال آفریقا آرام نشده است و خطر تروریسم همچنان جدی است. تبادل غیرقانونی مواد مخدر، جرایم سازمان یافته و اینترنتی نیز رو به افزایش است".

رئیس جمهوری روسیه اضافه کرد: "جهت گسترش تعاملات و مناسبات کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در حوزه همکاری های اقتصادی و برقراری شراکت در حوزه فن آوری و زیرساخت های واحد حمل و نقلی و لاجیستیک و روی آوردن به ارز ملی در تبادلات فی مابین که پیشتر درباره آن به توافق رسیده بودیم، کارهای بسیاری دیگری باید انجام شود."

وی همچنین خاطر نشان کرد، ابراز تمایل از سوی کشورهای دیگر برای پیوستن به این سازمان همچنان ادامه دارد.

نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای 10-9 سپتامبر در مسکو برگزار می شود.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی است که در سال 2001 از سوی سران چین، روسیه، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان و ازبکستان پایه گذاری شد. 9 جون 2017 در نشست این سازمان در قزاقستان، عضویت هند و پاکستان به تصویب اعضا رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала