مجلس: حتی اعضای هیأت گفتگوکننده هم از جزئیات روند صلح بی‌خبراند

© Photo / ارگ مجلس: حتی اعضای هیأت گفتگوکننده هم از جزئیات روند صلح بی‌خبراند
 مجلس: حتی اعضای هیأت گفتگوکننده هم از جزئیات روند صلح بی‌خبراند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان با نگرانی می‌گویند که در آستانۀ گفتگوهای بین‌الافغانی در بارۀ روند صلح به هیچ‌کسی معلومات داده نمی‌شود و آنان نمی‌دانند که چه رخ می‌دهد. اعضای این مجلس با انتقاد از این موضوع می‌گویند که تمامی گفتگوهای روند صلح از آغاز تاکنون پنهان نگه‌داشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام‌وطندار، میررحمان رحمانی، رئیس مجلس نماینده‌گان امروز (چهارشنبه، 19 سنبله) در نشست عمومی این مجلس می‌گوید، روند گفتگوهای صلح مبهم است و نه تنها اعضای مجلس بلکه اعضای هیأت گفتگوکنندۀ حکومت نیز نمی‌دانند که این روند چه‌گونه به پیش می‌رود و گفتگوهای بین‌الافغانی چه زمانی آغاز می‌شود.

شماری از آگاهان امور سیاسی می‌گویند، عدم ارایۀ معلومات در بارۀ روند صلح به مردم به معنای این است که امریکایی‌ها نمی‌خواهند، این گفتگوها آغاز شود.

مجلس نمایندگان بازداشت شدن شدن شریفی را به اتهام قاچاق تأیید کرد - اسپوتنیک افغانستان
مجلس نمایندگان بازداشت شدن شریفی را به اتهام قاچاق تأیید کرد

آنان می‌گویند، با وجود این‌که امریکایی‌ها بارها خواستار آغاز فوری گفتگوهای بین‌الافغانی شده‌اند و تمام موانع از مسیر گفتگوها نیز برداشته شده است، اکنون مقام‌های امریکایی خاموشی اختیار کرده‌اند.

محب‌الله شریف، آگاه امور سیاسی می‌گوید، امریکا روند صلح را به منظور کمپاین انتخاباتی برای دونالد ترامپ آغاز کرد که برایش فایده‌یی نداشته و تمامی گفتگوها تاکنون بدون حضور طرف سوم برگزار شده است.

با وجود این‌که حکومت افغانستان از تکمیل روند آزادی زندانیان خبر می‌دهد، اما محمدنعیم وردک، سخنگوی طالبان روز گذشته گفت تا زمانی‌که حکومت 100 زندانی این گروه را آزاد نکند، گفتگوهای صلح آغاز نخواهد شد.

ناجیه انوری سخنگوی دولت در امور صلح می‌گوید، تمامی زندانیان طالبان به درخواست این گروه آزاد شده‌اند و در روند صلح همه طرف‌ها از جمله همسایه‌های افغانستان باید صادقانه عمل کنند. او می‌گوید، تمامی موانع از سر راه گفتگوهای بین‌الافغانی برداشته شده است و این گفتگوها باید هرچه زودتر آغاز شود.

نگرانی‌ها در بارۀ آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی و عدم ارایۀ معلومات در این مورد در حالی مطرح می‌شود که خبرگزاری رویترز گفته است، رئیس‌جمهور ترامپ در نظر دارد در چند روز آینده نیروهای امریکایی در افغانستان را بازهم کاهش دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала