Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سفیر امریکا در کابل خواستار اجرای عدالت بر «کرام‌الدین کریم» شد

© Photo / FB/AFFکرام الدین کریم
کرام الدین کریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت امریکا در کابل گفته است که رییس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان از سوی فدراسیون بین‌المللی فوتبال – فیفا-‌ مقصر شاخته شده و باید مورد پیگرد قرار گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، راس ویلسون، سرپرست سفارت امریکا در کابل امروز (پنجشنبه) در یک پیام توییتری نوشت:«فدارسیون جهانی فوتبال (فیفا) کرام‌الدین کریم، رییس پیشین فدراسیون را به جرم سوء استفاده جنسی مقصر شناخته است. ما خواستار عدالت برای زنان شجاع افغانستان هستیم که جان خود را به خطر انداختند.»

کرام الدین کریم و امرالله صالح - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
امرالله ‌صالح: کرام‌الدین کریم یک مجرم فراری است که دیر یا زود دستگیر خواهد شد

در ادامه پیام سرپرست سفارت امریکا در کابل آمده است:«سیستم قضایی افغانستان باید به بررسی پرونده کرام‌الدین کریم ادامه دهد. قربانیان حق دارند که عدالت را از طریق یک مسیر منصفانه مشاهده کنند.»

کریم‌الدین کریم به سوء استفاده جنسی از دختران فوتبالیست متهم است؛ اما او این اتهام را بی‌اساس می‌داند. حکم بازداشت کریم از ماه‌ها پیش صادر شده؛ اما وی تاکنون بازداشت نشده‌است. اخیرا عملیات بازداشت آقای کریم در ولایت پنجشیر نیز ناکام ماند.

گفتنی‌ است که فدراسیون جهانی فوتبال، آقای کریم را در پیوند به اتهام یادشده، به ممنوعیت دایمی از فعالیت فوتبالی و جریمه نقدی محکوم کرده‌است. پس اثبات قضیۀ آزار و ادیت جنسی فوتبالیست‌های زنان افغانستان، فدراسیون جهانی فوتبال در ماه جوزای سال گذشته کرام‌الدین کریم را از همه فعالیت‌های فوتبالی محروم و یک میلیون دالر امریکایی جریمه کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала